برپایی چایخانه امام رضا(ع) به‌یاد شهید سیدحسن نصرالله

اعضای کانون‌های خدمت رضوی منطقه ۱۴ به یاد شهید جبهه مقاومت در دو نقطه از تهران چایخانه حضرت رضا (ع) و موکب برپا کردند.

 خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، اعضای کانون‌های خدمت رضوی منطقه ۱۴ به یاد شهید جبهه مقاومت در دو نقطه از تهران چایخانه حضرت رضا (ع) و موکب برپا کردند.

 خادمیاران و یاوران رضوی کانون خدمت رضوی منطقه دارالمومنین در روزهای نهم‌ و دهم مهرماه با برپایی موکب و چایخانه حضرت رضا (ع) در پیاده‌راه امیرکبیر یاد شهدای محور مقاومت به‌ویژه شهیدان سیدحسن نصرالله و عباس نیلفروشان را گرامی داشتند.

اعضای کانون‌های خدمت رضوی منطقه ۱۴ ضمن پذیرایی از مردم، با قرائت صلوات خاصه در ساعت ۸ شب و هم‌خوانی نواهای امام رضایی دل‌ها را روانه آستان مقدس حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) کردند.

همچنین اعضای کانون‌های خدمت رضوی منطقه ۱۴ با همکاری واحد فرهنگی شهرداری مرکزی تهران در روزهای ۱۳، ۱۴ و ۱۵ مهر به یاد شهدای راه قدس موکبی در ضلع شرقی میدان انقلاب اسلامی برپا کردند.

گفتنی است این موکب به مدت ۳ روز از ساعت ۸ تا ۱۹ با حضور ۶۰ نفر از خادمیاران و یاوران منطقه دارالمومنین پذیرای عموم مردم بود.

خادمیاران و یاوران رضوی کانون ایثار و شهادت منطقه دارالمومنین تهران هم‌زمان با هفتمین شب شهادت سیدحسن نصرالله و همراهانش با حضور در یادمان شهدای گمنام کوه خضر نبی(ع) شهر قم و گل‌افشانی مزار آن‌ها به مقام این شهدای والامقام ادای احترام کردند.

 جمعی از اعضای کانون ایثار و شهادت ضمن سفر به شهر مقدس قم، در یادمان شهدای کوه خضر پیامبر(ع) حضور یافتند و در معیت پرچم متبرک بارگاه حضرت ثامن الحجج(ع) مزار ۱۲ شهید گمنام را تطهیر کردند.

در این مراسم که با قرائت صلوات خاصه حضرت رضا(ع) و هم‌نوایی نواهای امام رضایی آغاز شد، خادمیاران به غبارروبی و گل‌افشانی مزار شهدا پرداختند و به یاد شهید مقتدر و مظلوم جبهه مقاومت سیدحسن نصرالله محفل با همراهی زائران شهدا، محفل توسلی به حضرت سیدالشهداء(ع) برپا کردند.

در ادامه این سفر یک‌روزه سفیران امام رئوف(ع) در مسجد مقدس جمکران گرد هم آمدند و پس از اقامه نماز مغرب و عشاء به زیارت امام‌زاده موسی مبرقع(ع) فرزند حضرت جوادالائمه(ع) مشرف شدند و با برپایی محفل قرائت زیارت عاشورا و روضه‌خوانی، یاد دبیرکل فقید حزب‌الله لبنان، شهید نیلفروشان و شهدای حملات تروریستی رژیم صهیونیستی را گرامی داشتند.

گفتنی است پایان‌بخش سفر به شهر مقدس قم تشرف به حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و زیارت حرم ایشان بود.

اعزام زائر اولی‌های استان تهران سامان می‌یابد

نشست مدیران کانون‌های زیارت خدمت رضوی مناطق و شهرستان‌های استان تهران با بحث و گفتگو درباره اعزام زائر اولی‌ها و چند موضوع دیگر برگزار شد.

 نشست مسئولان و مدیران کانون‌های زیارت خدمت رضوی مناطق و شهرستان‌های استان تهران در سالن جلسات ستاد مدیریت بحران در پارک لاله شهر تهران برگزار شد.

در این جلسه در خصوص فعالیت‌هاتی این کانون‌ها تا پایان سال جاری (۱۴۰۳) بحث و تبادل‌نظر شد.

درباره اعزام زائر اولی‌ها نیز مقرر شد هر یک از مناطق و شهرستان‌ها با دبیرخانه نامه‌نگاری کنند تا اعزام‌ها طبق اولویت‌بندی تا پایان سال انجام بگیرد.

به گفته میثم تمیمی دبیر کانون زیارت خدمت رضوی استان تهران نکاتی در خصوص صحت‌سنجی زائراولی‌ها نیز مدنظر بود که در این جلسه به اطلاع دبیران کانون‌های مناطق و شهرستان‌ها رسانده شد.

از دیگر تصمیمات این جلسه، برگزاری نشست دبیران کانون‌های مناطق و شهرستان‌ها طی هر ۴۵ روز یک بار به میزبانی یکی از مناطق و شهرستان‌ها و همچنین برگزاری جلسه با خادمیاران رضوی هر یک از کانون‌های مناطق و شهرستان‌های طی هر ماه بود.

 برگزاری کارگاه آموزشی تحکیم خانواده 

خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه ۵تهران کارگاه آموزشی تحکیم خانواده ویژه بانوان دایر کردند.

 خادمیاران کانون بانوان و خانواده با مشارکت کانون مشاوره خدمت رضوی منطقه ۵تهران در شبستان مسجد امام خمینی(ره) شهرک اکباتان، کارگاه آموزشی تحکیم خانواده(زندگی به سبک رضوی) را ویژه بانوان برگزار کردند.

در این کارگاه، مهارت همدلی در روابط خانوادگی در لحظات سخت و پر استرس، روش پیدا کردن اصول همدلی سالم آموزش داده شد و در پایان نیز جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد.

چهل نفر از بانوان در این دوره شرکت و در ابتدا و انتهای کارگاه صلوات خاصه امام رضا علیه‌السلام را همخوانی کردند.

همدلی خادمیاران کانون بانوان‌وخانواده رضوی منطقه۵ تهران با دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی

همزمان با آغاز سال تحصیلی و حال و هوای ماه مهر خادمیاران کانون بانوان‌وخانواده خدمت رضوی منطقه ۵تهران با تهیه ۳۰ بسته لوازم‌التحریر در کنار دانش‌آموزان نیازمندان بودند.

 خادمیاران کانون بانوان‌وخانواده خدمت رضوی منطقه ۵تهران همزمان با آغاز سال و دومین چهارشنبه امام رضایی مهر ۱۴۰۳ با تهیه و توزیع ۳۰ بسته لوازم‌التحریر دل دانش‌آموزان نیازمند منطقه را شاد کردند.

کوله پشتی، جامدادی، ۵ دفترچه، مدادرنگی، خط‌کش، گونیا، نقاله، مداد تراش، پاک کن، یک بسته خودکار سه رنگ، یک بسته مداد محتویات این بسته ها بود که با عنایت امام رئوف به دست دانش‌آموزان رسید.

گفتنی است با آغاز سال تحصیلی خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه۵ تهران، ۲۶۰ بسته لوازم‌التحریر تهیه و بین دانش‌آموزان شناسایی شده در سطح منطقه و روستاهای اطراف توزیع کردند.

اهدای ۲۰۰ بسته لوازم‌التحریر در چهارشنبه‌های امام رضایی

کانون محله‌ای حدیث بندگی خدمت رضوی منطقه ۵تهران در چهارشنبه‌های امام رضایی با توزیع ۲۰۰ بسته لوازم‌التحریر شادی را به دانش‌آموزان هدیه داد.

 خادمیاران و یاوران کانون محله‌ای حدیث بندگی خدمت رضوی منطقه ۵تهران با عنایت امام رئوف وکمک خیرین همزمان با چهارشنبه های امام رضایی، ۲۰۰ بسته لوازم‌التحریر را تهیه و بین دانش‌آموزان کم برخوردار منطقه توزیع کردند.

بسته ها شامل کوله‌پشتی، دفترچه، مداد، خودکار، مداد رنگی، پاک کن، مدادتراش، جامدادی، خمیر بازی و چسب بود.

این اقدام خیرخواهانه هرساله با آغاز سال تحصیلی توسط کانون محله‌ای حدیث بندگی خدمت رضوی منطقه ۵تهران و خیرین انجام می‌شود و لبخند بر لبان دانش‌آموزان نیازمند نقش می بندد.

دیدار خادمیاران رضوی منطقه۵ تهران با خانواده شهید مرتضی خانجانی

جمعی از خادمیاران رضوی منطقه۵ تهران با خانواده شهید خانجانی دیدار و از مادر بزرگوار شهید تجلیل کردند.

 جمعی از خادمیاران کانون ایثار و شهادت و کانون محله‌ای مسجد جامع باغ فیض خدمت رضوی منطقه ۵تهران با خانواده شهید مرتضی خانجانی دیدار کردند.

بعد از مداحی از خانواده شهید با هدایای تبرکی و لوح تقدیر تجلیل شد.

شهید مرتضی خانجانی یکم دی ۱۳۴۵، در ملایر متولد شد. پدرش مرادعلی نام داشت. وی به‌عنوان پاسدار در جبهه حق علیه باطل حضور یافت و سرانجام در تاریخ پنجم مرداد ۱۳۶۷، در «خرمشهر» بر اثر اصابت ترکش به فیض شهادت نائل رسید و پیکرش در گلزار شهدای بهشت هاجر ملایر به خاک سپرده شد.

از این شهید گرانقدر یادگاری به نام فاطمه باقی مانده است.

مرتضی وصیت نامه خود را یک روز پس از قبول قطع نامه ۵۹۸ و پایان ۸ سال جنگ تحمیلی نوشت و به فاصله کمتر از ده روز به شهادت رسید.

وصیت نامه و دست نوشته های مرتضی خانجانی گوشه ای از حال و هوای غم آلود رزمندگان و دلاور مردان جبهه های ایثار و شهادت را بعد از قطعنامه به تصویر می کشد.

کد خبر 1785302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha