مرثیه کودکی؛ روایتی دلنشین از عشق یک کودک به شهدا

فیلم کوتاه «مرثیه کودکی»، روایتی دلنشین از عشق یک کودک به شهدا بوده که خودش فرزند شهید مدافع حرم است.

خبرگزاری شبستان_ آذربایجان‌غربی؛ معرفی شهدا در مساجد می‌تواند نقش بسیار مهمی در ترویج ارزش‌ها و آرمان‌های آن‌ها در میان جامعه داشته باشد. این برنامه‌ها فرصتی برای آشنایی عموم مردم، به‌ویژه نسل جوان، با ایثار و فداکاری شهدا فراهم می‌کنند و یاد و خاطره آن‌ها را زنده نگه می‌دارند. در این زمینه می‌توان فعالیت‌های را در مساجد برگزار کرد.

استفاده از سخنرانی‌ها و جلسات آموزشی توسط کارشناسان و خانواده شهدا می‌تواند به طور موثری ارزش‌های دفاع مقدس را انتقال دهد. و همچنین با برگزاری نمایشگاه‌ها و گالری‌های عکس از شهدا در مساجد می‌توان برای عموم مردم نمای دقیقتری از زندگی و رشادت‌های آنان ارائه داد.

 پخش فیلم‌ها و مستندهایی که زندگینامه شهدا و داستان‌های شجاعت آنان را به تصویر می‌کشند، می‌تواند تأثیر بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد و همپنین مسابقات شعر، داستان‌نویسی و نقاشی با موضوع شهیدان می‌تواند زمینه‌ای برای بیان احساسات و افکار جوانان ایجاد کند و آن‌ها را به تفکر در مورد موضوع تشویق کند.

ایجاد گروه‌های گفت‌وگو و بحث در مورد موضوعات مرتبط با دفاع مقدس و تاریخچه شهدا می‌تواند به افزایش آگاهی و تفکر انتقادی در جامعه کمک کند. چنین فعالیت‌هایی می‌توانند به تجدید عهد با آرمان‌های شهداء و پایداری در مسیر ارزش‌های انقلابی منجر شوند.

در این راستا ستاد کانون های فرهنگی و هنری استان آذربایجان غربی و کانون های نورالقرآن مهدی (عج) و نورالانوار ارومیه فیلم کوتاهی را در مورد شهدا در حال تدوین است.

مرثیه کودکی؛ روایتی دلنشین از عشق یک کودک به شهدا

جعفر ثنایی، کارگردان و نویسنده فیلم کوتاه «مرثیه کودکی» به خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: این فیلم کوتاه  شرح حال فرزند شهید مدافع حرمی است که با زبان کودکانه خود می‌خواهد در فیلم نشان دهد که باید یاد و خاطره شهدا را همیشه در ذهن ها زنده نگه داشت.

وی افزود: این فیلم کوتاه ۵ دقیقه‌ایی بوده که برای اکران در جشنواره  بین المللی عمار و گوهر فاطمی در حال تدوین است.

ثنایی ادامه داد: در حال حاضر که بحث مقاومت در جهان مطرح است باید به این موضوع در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری توجه ویژه کرد.

وی گفت: آرامش و امنیتی که امروز در جامعه تجربه می‌کنیم، بدون شک مدیون ازخودگذشتگی و فداکاری شهداست. آنها جان خود را در راه دفاع از میهن و حفظ ارزش‌های انسانی و اسلامی فدا کردند.

ثنایی ادامه داد: یادآوری و بزرگداشت این ایثارگری‌ها نه تنها وظیفه ملی و دینی ماست، بلکه می‌تواند الهام‌بخش نسل‌های آینده برای حفظ و پاسداری از این دستاوردها باشد.

نویسنده فیلم کوتاه «مرثیه کودکی» افزود: وجود روحیه وحدت، همبستگی و تعهد به ارزش‌ها می‌تواند از مهم‌ترین راه‌های حفظ این امنیت و آرامش باشد که شهداء برای ما به میراث گذاشته‌اند.

مرثیه کودکی؛ روایتی دلنشین از عشق یک کودک به شهدا

گفتنی است؛ جعفر ثنایی؛ نویسنده و کارگردان، ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی؛ تهیه کنندگی، مدیر تصویر برداری؛ مهدی رحیمی، مینا یوسفی در نقش همسر شهید و حنانه زهرا در نقش دختر شهید در این فیلم ایفای نقش کردند. 

کد خبر 1785441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha