حمله حزب‌الله به پایگاه گولانی، نشانه افول هژمونی آمریکا

دکتر رنجبرشیرازی با اشاره به حمله حزب‌الله به پایگاه نظامی گولانی در حیفا، گفت: حزب‌الله، یکی از مصادیق بزرگ برون رفت از هژمونی حاکمیت آمریکا و غرب و سلطه آمریکا در منطقه ماست.

خبرگزاری شبستان، گروه بین الملل: دکتر مصطفی رنجبر شیرازی، رایزن سابق فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری شبستان درباره اینکه حمله حزب الله به پایگاه نظامی گولانی در حیفا را چگونه ارزیابی می کنید، گفت: ظلم توسط دشمن انسان و انسانیت یعنی یهود صهیونیسم یک روزی پایان می‌پذیرد و دائم نمی تواند آدم کشی کند، بالاخره بشر راه برون رفت از این ظلم را پیدا می‌کند.

وی تأکید کرد: حزب الله یکی از مصادیق بزرگ برون رفت از هژمونی حاکمیت آمریکا و غرب و سلطه اسرائیل در منطقه ماست. حمله دیروز با پیشرفته‌ترین وسایل ساخت خود فرزندان مقاومت انجام گرفت و به حمدالله موفق شدند، ضربه واقعی را به حیثیت و امکانات آنان بزنند و این افتخاری برای مقاومت و گویای علائم موفقیت و رشد فرزندان مقاومت در عرصه مقابله با دشمن است. از طرفی دیگر اعلام می‌کنند، تمام جهان در خدمت اسرائیل است. نظام رسانه و امپراطوری رسانه در خدمت آنهاست.

حجت الاسلام رنجبر شیرازی اضافه کرد: پول، اسلحه آمریکا و کشورهای قدرتمند منطقه در خدمت آنهاست. از این طرف واقعیت این است فرزندان مقاومت مظلومانه و با کمترین امکانات در نتیجه اراده و حمایت الهی که پشتوانه فرزندان مقاومت است، به تکنولوژی نظامی، امنیتی‌ رسیدند و خداوند قدرت آنها را فوق ایدیهم قرار داد و این با ضربه دیروز کاملا نمادین شد.

وی با اشاره به اینکه باید رسانه‌ها وضعیت واقعی مردم رژیم جعلی ساکن در فلسطین اشغالی را بتوانند نشان دهند، در این باره گفت: وضع در داخل اسرائیل خراب است، اقتصاد، تجارت، کشتیرانی، امنیت ملی و هوایی، امنیت اتوبوسرانی، امنیت رفت و آمدهای بین جاده‌ای و سیستم های امنیتی به شدت خراب است و این رژیم، مرد خود را برای آدم‌کُشی تحت فشار قرار می‌دهد تا کسی اعتراض نکند.

رایزن سابق فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه ابراز کرد: اعتراضات خیابانی را سرکوب می کند. اصلاً فکر می‌کردیم که در یک سال کار اسرائیل تمام شود و به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند ۲۵ سال دیگر شما اثری از رژیم اشغالگر نخواهید دید و دیگر نیازی نیست کسی آنها را از زمین برکند و الآن فکر می کنم این امر زودتر در حال وقوع است و سومین بشارت انشاءالله زودی اتفاق می‌افتد. انشاءالله رسانه‌ها بتوانند با زحمتی که می‌کشند بتوانند در هم شکستن اسرائیل و یهود صهیونیسم را برجسته کنند.

وی در خصوص تشدید حملات اسرائیل که می‌تواند آنها را پای میز مذاکره بیاورد یا نه، گفت: ما در ادبیات سیاسی عبارتی با نام «تغییر موازنه قدرت» با استفاده از حوادث و فرصت‌ها را داریم. آمریکا الان در این فرصت یک ماه که به انتخابات دارد دو جناح مثل هم ولی با یک تفاوت‌های ظاهری جمهوری خواه و دموکرات هر دو قیافه این را می گیرند که ما دنبال توسعه جنگ نیستیم، آدمکش نیستیم، ما دنبال آرامش و امنیت هستیم، اما از این طرف، با ۴۶ میلیارد دلار پول، میلیاردها اسلحه ممنوعه با کلاهک نیمه هسته‌ای با گازهای ممنوعه خطرناک بر سر کلاهک‌ها  او را حمایت می‌کنند و در واقع اسرائیل در سه بعد پول، اسلحه و حمایت دیپلماتیک در جهان را دارد. با این حمایت‌ها می خواهند این جرثومه وجودی صهیونیسم در منطقه بماند و از طرفی می‌گویند ما آماده مذاکره هستیم، اما شهید سیدنصرالله و هنیه را می زنند، لبنان مظلوم را می زنند. اینها برای تغییر موازنه است برای اینکه اگر در جلسه مذاکره نشستند بتواند برداشت بهتری با تغییر موازنه داشته باشد.

رایزن سابق فرهنگی ایران در سوریه تاکید کرد: رژیم صهیونیستی ۳۰ سال به دنبال شهادت سید حسن نصرالله بود که با خیانت آمریکا و اطلاع رسانی سیستم های جاسوسی و پول کشورهای منطقه این امر محقق شد؛ طبیعی است که حزب الله پس از این ضربه بسیار سهمگینی به دلیل شهادت رهبر و راهبر عزیز، با این حملات به دنبال بازگردان و بازسازی موازنه قدرت شد.

حجت الاسلام دکتر رنجبر شیرازی درباره شرایط مقاومت بعد از شهادت نصرالله، تصریح کرد: اگر اطلاعات تاریخی ۱۰۰ ساله نسبت به مقاومت داشته باشید، متوجه می‌شوید که ضربه‌های سنگینی که مقاومت در دو ماه اخیر خورد، براساس قواعد محاسباتی نباید به این زودی مقاومت سر بلند می‌کرد، اما ساختار مقاومت با حمد و ثنای الهی و با تدبیر رهبری معظم انقلاب اسلامی و دوستان سپاه و فرزندان مقاومت به نحوی چیدمان شده است که تمام این ضربه‌ها موجب از بین رفتن ریشه‌های مقاومت نمی‌شود و ریشه‌ها آن قدر قوی است که با کمی فرصت لازم، بازسازی در بالاترین سطح صورت می‌گیرد و دوباره به کار خود ادامه می‌دهد.

وی اضافه کرد: اگر بنا بود با بمب های چند هزار تنی اسرائیل بر سر غزه، مقاومت از بین می‌رفت، امروز اسرائیل کار را تمام کرده بود، اما نتوانست و شکست قطعی در غزه خورد. اگر امروز با بمب‌های چند هزار تنی در لبنان و شهادت رهبر مقاومت سید حسن نصرالله و یا شهادت حاج قاسم کار تمام بود، امروز اسرائیل پاسخی دریافت نمی کرد. همه اینها گویای این است که ساختار مقاومت جوری تنظیم شده که با ضربه‌های کوچک و بزرگ خاموش نمی‌شود و با یاری خداوند ادامه پیدا می‌کند. بالاترین دلیلش وجود حملات قدرتمند و برق آسا پس از اندکی از زمان گذشت حوادث غم بار برای مقاومت بود و این دلیل بر این است که مقاومت ادامه دارد.

وی در خصوص اینکه آیا تغییر موازنه قدرت با حمله به اسرائیل به نفع جریان مقاومت است، خاطرنشان کرد: شک نکنید. وقتی رئیس جمهور فرانسه تماس تلفنی رسمی به مقامات لبنانی می زند، جنگ را تمام کنید؛ بیاید مذاکره دلیلی بر این امر است. در سال های گذشته در جنگ ۳۳ روزه وقتی جنگ در لبنان را آغاز کردند، گفتند لبنان تمام شد و مقاومت تمام شد، اما وقتی مقاومت ادامه پیدا کرد، بزرگ‌ترین ناو دریایی جنگی اسرائیل که افتخار می‌کرد من گنبد آهنین هوایی دارم، چیده شد و قدرتمندترین ناوچه زیر آب رفت و سید حسن نصرالله در عملیات واضح و شفاف به رهبری خطاب کرد به یاری فضل الله ببینید ما چه طوری می‌زنیم و در واقع این گونه موازنه را تمام کرد و تمام آنها پای قرارداد صلح و آتش بس دائمی نشستند و امضا کردند و آنها پیش قدم شدند. و الان که رئیس جمهور فرانسه وارد می‌شود، این دلیل بعدی است که مقاومت زنده است. موازنه قدرت جدی دارد کارش را خوب پیش می‌برد، اما دلیل بر این نیست که ما خدایی نکرده مغرور شویم، آنچه می زنیم با اذن اوست آنچه می‌خوریم با اذن اوست آنچه به ما ایستادگی می‌دهد قدرت و قوه قاهره اوست و همه چیز خداست. امیدواریم خبرهای بسیار خوبی را در آینده بشنویم.

کد خبر 1785638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha