اجرای طرح نوجوانانه‌ی «مانا» در کانون‌های مساجد اصفهان

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان گفت: تعدادی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان امسال میزبان طرح مانا ویژه نوجوانان بود که مشارکت اجتماعی را بین این قشر تقویت کرد.

«ناصر چاووشی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به طرح مانا سازمان بهزیستی برای گروه سنی نوجوانان اشاره کرد و اظهارداشت: این برنامه با هدف مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران طی سال های اخیر اجرا شده که مربیان و مشاوران با تشکیل تیم های چند نفره از گروه سنی نوجوانان زمینه مشارکت را فراهم می کنند.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به دستاوردهای اجتماعی این طرح افزود:  خودباوری نوجوانان در طرح مانا جلوه پیدا کرد و زمینه مشارکت اجتماعی این قشر را فراهم ساخته است.

وی ادامه داد: نوجوانان در این طرح با شناسایی توانمندی همدیگر، آموزش کار گروهی، شناخت دغدغه های اجتماعی و پیگیری رفع آن زمینه رشد اجتماعی و خودباوری خود را تقویت کرده و به مهارت های عمومی خود می افزایند.

چاووشی با بیان اینکه کارتیمی و مشارکت اجتماعی در کاهش آسیب ها و نگرانی ها نقش دارد، تصریح کرد: نوجوانان با شناخت استعدادها و توانمندی های خود در برابر مشکلات تسلیم نشده و مسیر پیشرفت را طی کرده و راهکاری برای معضلات پیدا می کنند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در سراسر استان اصفهان با حضور بیش از ۵۰۰ نوجوان اجرا شده که مراسم اختتامیه شهرستانی آن در حال برگزاری بوده که کانون های مساجد در بعضی از نقاط این استان میزبان طرح مانان بوده اند.

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه تعدادی از کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان امسال میزبان طرح مانا ویژه نوجوانان بودند، اذعان داشت: در قالب این برنامه نوجوانان مشارکت اجتماعی را فرا گرفته و با همکاری تسهیل گران و مربیان راهکارهای فعالیت اجتماعی را فراگرفته اند.

وی پیشگیری از آسیب های اجتماعی را مهم خواند و گفت: برای این کار تعامل و همکاری بین ادارات بهزیستی شهرستان ها و کانون های مساجد رقم خورده و در حوزه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر و تقویت بنیان خانواده فعالیت می کنند.

چاووشی برپایی نمایشگاه های عکس و پوستر، برگزاری جلسات آموزشی و ارائه مشاوره به افراد را از مصادیق همکاری بهزیستی با کانون های مساجد بیان کرد.

کد خبر 1785709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha