فلسطین خواستار حمایت بین‌المللی از مزارع زیتون شد

وزارت امور خارجه فلسطین خواستار حمایت بین المللی از مزارع زیتون کرانه باختری در برابر حملات شهرک‌نشینان به مزارع کشاورزان در فصل برداشت زیتون شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «middleeastmonitor»، وزارت امور خارجه فلسطین خواستار حمایت بین المللی از مزارع زیتون کرانه باختری در برابر حملات شهرک‌نشینان به مزارع کشاورزان در فصل برداشت زیتون شده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای حملات خشونت آمیز و سرقت زیتون توسط شبه نظامیان شهرک نشین مسلح یهودی در مناطق مختلف کرانه باختری اشغالی را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه همچنین سوزاندن و قطع صدها درخت زیتون و همچنین ممانعت از دسترسی به زمین‌ها را محکوم کرد و این اقدامات را تروریسم دولتی سازمان یافته در چارچوب کارزار اشغالگران برای پاکسازی قومی و آوارگی با هدف جلوگیری از استقرار فلسطینی‌ها در یک کشور فلسطینی دانست.

این وزارتخانه افزود: اشغالگران صهیونیسیت از طریق بهره‌برداری از کرانه باختری، تصرف اراضی و تشدید جنایت خود در پاکسازی قومی، به ویژه در منطقه «c» که اکثریت کرانه باختری اشغالی را تشکیل می دهد، به دنبال توسعه الحاقات خود به کرانه باختری هستند.

در این بیانیه همچنین آمده است که این اقدامات همچنین با هدف تضعیف برداشت زیتون، که نقش مهمی در حمایت از اقتصاد محلی در بحبوجه جنگ کنونی دارد، انجام می‌شود.

کد خبر 1785758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha