سند رده‌بندی محتوای مجازی برای کودک و خانواده تدوین می‌شود

پورابوالقاسم آگاهی بخشی و آموزش سواد فضای مجازی را ضروری خواند و گفت: اگر اگاهی بخشی در زمینه سواد مجازی شکل نگیرد و آموزش در این خصوص نداشته باشیم عملا یک راس از حوزه خانواده را از دست می دهیم.

«سعید پورابوالقاسم»، مدیر مرکز توسعه فرهنگ و هنر فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان درباره ضرورت آموزش سوادفضای مجازی به خانواده ها برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: مرکز توسعه فرهنگ و هنر فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سایتی به نام «زینو» دارد که آسیب های فضای مجازی را  به مردم گوشزد می کند و در همین راستا  آگاهی بخشی می کند؛ همچنین در این زمینه آموزش سواد فضای مجازی را داریم شکل می دهیم تا مردم بتوانند در این حوزه کنش کنند تا اتفاق ویژه ای بیفتد؛ اگر آگاهی بخشی در زمینه سواد مجازی شکل نگیرد و آموزش نداشته باشیم  عملا یک راس از حوزه خانواده را از دست می دهیم و شرایط بدی بوجود خواهد آمد.

مدیر مرکز توسعه فرهنگ و هنر فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره بهره مندی خانواده ها و کودکان از تولید محتوای سالم اظهار کرد: در همین زمینه چند سند در دست تهیه داریم و  اطلاعاتی را درباره تولید محتوای سالم برای کودکان آماده میکنیم، همچنین از سایت های سفید و پاک وزارت ارتباطات  کمک می گیریم تاز  حوزه کودک  صیانت  کنیم.

وی  با اشاره به تدوین سند رده بندی محتوا در حوزه کودک و خانواده در مرکز توسعه فرهنگ و هنر فضای گفت: سند رده بندی محتوا در حوزه کودک و خانواده اتفاقات مهمی را در حوزه کودک و خانواده شکل می دهد که به زودی در جریان محتوای آن قرار می گیرید.

پورابوالقاسم درباره تحقق اهداف سند راهبردی جمهوری اسلامی در فضای مجازی توضیح داد: پیش نویس سند راهبردی جمهوری اسلامی در فضای مجازی تازه در دستور کار شورا قرار گرفته است؛ ما این پیش نویس را آماده کردیم و در همین زمان کم برنامه های مختلفی از جمله چهارمین نشست فعالان مجازی را برگزار کردیم و  قرار است ششمین همایش سالانه  فعالان مجازی را اواخر آبانماه برگزار کنیم.

مدیر مرکز توسعه فرهنگ و هنر فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارکرد: در مرکز تولیدات محتوایی درباره سواد فضای مجازی در بخش های مختلف رسانه ای و تصویری صورت می گیرد و اقدامات مهمی انجام می شود و تلاش داریم برنامه ها را به پیش ببریم.

وی تصریح کرد: سند راهبردی جمهوری اسلامی در فضای مجازی به ارتقای جایگاه فعالان و کنشگران کمک می کند و ما هم در راستا آگاهی بخشی سواد فضای به مردم را در دستور کار قرار داده ایم.

کد خبر 1785771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha