افتتاح آزمایشگاه‌های تخصصی دانشکده فنی و مهندسی در دانشگاه اهل‌بیت(ع)

آزمایشگاه‌های تخصصی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت(ع) با حضور آیت‌الله «رضا رمضانی گیلانی» با هدف فراهم آوردن تمامی تجهیزات مورد نیاز برای رشته‌های عمران، معماری، برق، فیزیک، شیمی و مکاترونیک این دانشگاه افتتاح شدند.

به گزارش گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت (ع)، آزمایشگاه‌های تخصصی دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت (ع) با حضور آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی افتتاح شد.

«مهدی شالچی طوسی» در آیین افتتاح این آزمایشگاه‌ها، هدف از ایجاد این آزمایشگاه‌های تخصصی در کشور را تقویت زیرساخت‌های پژوهشی و آموزشی به منظور ارتقای کیفیت آموزش و تحقیق در رشته‌های مهندسی دانست و افزود: بهبود کمی و کیفی پایان نامه‌ها به سمت حل مسائل و مشکلات روز به شیوه‌های نوین از مواردی است که باید به آن توجه کرد.

رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت(ع) تأکید کرد: ایجاد آزمایشگاه‌های تخصصی در کشور به منظور تقویت زیرساخت‌های پژوهشی و آموزشی ضروری است و این اقدام می‌تواند به ارتقاء کیفیت آموزش و تحقیق در رشته‌های مهندسی کمک کند.  

رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) همچنین به اهمیت بهبود کمی و کیفی پایان‌نامه‌ها اشاره کرد و گفت: این موضوع باید به سمت حل مسائل و مشکلات روزبا استفاده از شیوه‌های نوین هدایت شود. این رویکرد می‌تواند به دانشجویان کمک کند تا با چالش‌های واقعی جامعه مواجه شوند و راه‌حل‌های عملی و مؤثری ارائه دهند.

وی اظهار کرد: با راه‌اندازی آزمایشگاه‌های جدید، هزینه‌های پژوهشی به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. این کاهش هزینه‌ها می‌تواند در مدیریت بهینه منابع، آشنایی و استفاده از فناوری‌های نوین مؤثر باشد.

شالچی طوسی ادامه داد: این آزمایشگاه‌ها قادر به فراهم آوردن تمامی تجهیزات مورد نیاز برای رشته‌های عمران، معماری، برق، فیزیک، شیمی و مکاترونیک هستند. این آزمایشگاه‌ها به دانشجویان این رشته‌ها امکان می‌دهند تا با استفاده از تجهیزات پیشرفته و مدرن، تجربه عملی و علمی لازم را کسب کنند.

وی به تأثیرات مثبت آزمایشگاه جدید بر کیفیت و دقت کارهای پژوهشی دانشجویان اشاره کرد و گفت: این آزمایشگاه به طور مستقیم به ارتقای کیفیت و دقت تحقیقات کمک خواهد کرد و مشکلاتی که پیش از این در استفاده از آزمایشگاه‌های دیگر دانشگاه‌ها وجود داشت، برطرف خواهد شد.  

رئیس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه بین المللی اهل بیت(ع) در پایان گفت : به زودی تجهیزات به‌روز و بیشتری برای آزمایشگاه فراهم می گردد.

کد خبر 1785978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha