پیشتازی بانوی ایلامی در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی

سمیره حاجی بیگی، فعال فرهنگی و مدیر موفق ایلامی با حمایت همسر جانبازش به افتخارات ملی دست یافته است، از مادران شهدا و زنان مقاوم فلسطین به عنوان نمونه‌های الهام‌بخش نام می‌برد و به نقش مهم خانواده در موفقیت‌هایش تأکید دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ایلام، سمیره حاجی بیگی، بانوی موفق ایلامی از شهرستان ملکشاهی، متولد سال ۱۳۵۲، شاعر و فعال فرهنگی، مذهبی و اجتماعی، و دانشجوی دکتری در رشته جمعیت‌شناسی دانشگاه علوم تهران است.

او از مدیران نمونه شهرستان و استان ایلام بوده و تاکنون سه مرتبه به عنوان زن برتر کشور انتخاب شده است؛ همچنین وی از دستان شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی لوح تندیس بانوی تأثیرگذار کشور را دریافت کرده است.

خانم حاجی بیگی که در سال دوم دبیرستان ازدواج کرده و دارای پنج فرزند است، معتقد است که راه و روش زندگی‌اش را از مادر خود الگو گرفته است.

وی که از پیشگامان عرصه مدیریت و فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در شهرستان ملکشاهی محسوب می‌شود، ۳۰ سال سابقه خدمت در حوزه تربیت و آموزش دانش‌آموزان را در کارنامه دارد. او همچنین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان ملکشاهی بوده و برای مدت ۲۰ سال به عنوان مشاور روئسای آموزش و پرورش مختلف شهرستان فعالیت کرده است.

این بانوی موفق در راستای توانمندسازی زنان و رفع مشکلات اقتصادی آن‌ها، کارگاه خیاطی اشتغال‌زایی را برای بانوان بدسرپرست و بی‌سرپرست دایر کرده و بدین ترتیب اشتغال‌زایی از روستا تا شهر را معنا بخشیده است.

حاجی بیگی اذعان دارد که تمامی افتخارات خود را مدیون حمایت‌های همسر جانبازش است و تاکید می‌کند که همدلی و همراهی همسر و فرزندانش مسیر موفقیت را برایش هموار ساخته‌اند.

او با افتخار و از ته دل می‌گوید: «الگوی ما مادران شهدا هستند. الگوی ما زنان مقاوم غزه و فلسطین هستند.»

کد خبر 1785989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha