نشست جمعی از بانوان لبنانی، سوری و فلسطینی با مدیر جامعه الزهرا(س)

جمعی از طلاب لبنانی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و بانوان مهمان از کشور سوریه با سرکار خانم برقعی مدیر این مؤسسه علمی حوزوی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از جامعه الزهرا (س)، جمعی از طلاب لبنانی و فلسطینی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به همراه بانوانی میهمان از کشور سوریه که در دوره های کوتاه مدت مرکز آموزش های آزاد و مهارتی حضور دارند، با سرکار خانم سیده زهره برقعی دیدار و گفتگو کردند.

مقاومت متعلق به همه مسلمانان است

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در این دیدار صمیمی با بیان اینکه مقاومت متعلق به همه مسلمانان است و به قشر خاصی تعلق ندارد، اظهار داشت: خداوند متعال این نعمت را نصیب همه ما کرده که در این برهه از زمان متولد شدیم.

برقعی یادآور شد: شما توفیق داشتید که شخصیت هایی چون سیدحسن نصرالله را در این زمان درک کنید، اما شاید این سوال مطرح شود چه عواملی باعث شد که سیدحسن نصرالله این مقام و جایگاه را پیدا کند؟.

وی با بیان اینکه عوامل متعددی می‌تواند انسان را به این مقام و جایگاه برساند، تصریح کرد: سیدحسن نصرالله متعلق به لبنان نبود، بلکه متعلق به همه انسان های آزاده دنیا بود، همانطور که حضرت امام خمینی (ره) متعلق به همه انسان های آزاده جهان بود.

شهید سیدحسن نصرالله ذو ابعاد بود

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تأکید کرد: شهید سیدحسن نصرالله شخصیتی دارای ابعاد مختلف بود، او شخصیتی حکیم و فیلسوف، عارف و ولایتمدار به تمام معنا بود، ایشان ذو ابعاد بود و این ابعاد مختلف از ایشان، شخصیتی ممتاز و استثنایی ساخت.

برقعی اضافه کرد: سیدحسن نصرالله نه تنها در میدان نبرد رزمنده بود، بلکه اهل علم و فقیه هم بود و قلب تمام آزادگان جهان را با شهادت خود غمگین کرد.

وی عنوان کرد: سیدحسن نصرالله با عروج و آسمانی شدن خود، قلب هر انسان آزاده را تحت تأثیر قرار داد؛ شهید نصرالله ارزش پیدا کرد، چون به خالق هستی و بی نهایت متصل شد.

امروز بار سنگین امانت شهدا بر دوش ما است

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به آیه شریفه «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَیٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا؛ در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند»، خاطرنشان کرد: شهدای اسلام کسانی هستند که به عهد خود با خداوند متعال وفا کردند، امروز نوبت ما است که با عهد و پیمان خود با خداوند متعال وفا کنیم.

برقعی ادامه داد: امروز وظیفه ما در این برهه از زمان که به فرموده رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی، در پیچ تاریخی قرار گرفتیم، این است که به این حرکت سرعت دهیم تا سریع‌تر از این گردنه عبور کنیم.

وی با اشاره به آیات شریفه ۶۰ و ۶۱ سوره یس، عنوان کرد: خداوند از همه ما پیمان گرفته که مطیع او باشیم و شیطان را نپرستیم، شهدا به عهد خود وفا کردند و امروز این بار سنگین امانت شهدا بر دوش ما سنگینی می‌کند و باید به این سمت پیش برویم.

بانوان لبنانی، سوری و فلسطینی با صبوری و مجاهدت، نهضت مقاومت را یاری کردند / حمایت زنان ایران از جبهه مقاومت

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه با بیان اینکه شما بانوان لبنانی، سوریه ای و فلسطینی، زنان نهضت مقاومت هستید و بار سنگین این امانت را به دوش کشیدید، تصریح کرد: شما بانوان مقاومت نه تنها مجاهدان را تربیت کردید و پرورش دادید، بلکه با صبوری و تحمل خود، این نهضت را یاری کردید که ان شاءالله این مقاومت‌ها، صبوری ها و مجاهدت های بانوان لبنان و فلسلین و سوریه و مصر و عراق پاسخ خواهد داد که «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ».

برقعی بیان داشت: بانوان ایران همچنان‌که از انقلاب اسلامی حفاظت و حمایت کردند، از نهضت مقاومت در لبنان و فلسطین همچون انقلاب اسلامی حمایت می‌کنند.

وی یادآور شد: زنان ایران با اهدای طلا و جواهرات به نهضت مقاومت و فلسطین، آنچه اندوخته سال های زندگی خود بود، به مردم لبنان و فلسطین تقدیم کردند.

اسلام مرز بین کشورها را شکسته و مرز ما مسلمانان، کل جهان هستی است

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ادامه داد: بانوان ایران دوست داشتند در کنار بانوان لبنانی و در کنار خانواده های شهدا باشند و نشان دهند که فرقی بین ایران و لبنان و فلسطین نیست.  

برقعی تصریح کرد: اسلام مرز بین کشورها را شکسته و مرز ما مسلمانان، کل جهان هستی است؛ از نظر اسلام همه مسلمانان با هم برادرند و کشورهای اسلامی یک کشور هستند و این، پیام پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله است.

وی اظهار داشت: این پیام ما را به خواهران ما در لبنان، فلسطین و سوریه برسانید که اگرچه فاصله مکانی وجود دارد، اما قلوب ما برای شما می تپد، ما خود را در کنار شما و خانواده های شما که در لبنان و فلسطین آواره شدند و در زیر بمباران ها شب را به صبح می رسانند، می بینیم.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در پایان با بیان اینکه قدس فتح خواهد شد و این وعده خدا تحقق پیدا خواهد کرد، اظهار امیدواری کرد به زودی در قدس به امامت امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف نماز بخوانیم.

سیدحسن نصرالله برای ما وعده صادق بود

در ادامه، بانوان طلبه لبنانی، سوری و فلسطینی ضمن معرفی خود به بیان دغدغه ها و دیدگاه های خود درباره مسائل کشورهای مقاومت، شرایط و وضعیت مردم در این کشورها، مشکلاتی که در حین تحصیل با آن روبر هستند، پرداختند.

خانم شیما طلبه فلسطینی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به وضعیت و شرایط مردم غزه پس از شهادت سیدحسن نصرالله، تصریح کرد: ما از مردم جهان می خواهیم که مسئله غزه کمرنگ نشود و از مردم مظلوم غزه حمایت شود.

وی با بیان اینکه دل های ما باید با امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف باشد و به اهل بیت علیهم‌السلام توسل داشته باشیم، به بیان خاطراتی از ایمان و جهاد بانوان در غزه اشاره کرد.

در ادامه، بانوان طلبه از برگزاری این جلسه و دیدار با مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار خرسندی کردند و درباره لزوم ارائه روش تبلیغ متناسب با نیازها و اقتضائات منطقه ای، بازنگری بر قوانین آموزشی، مسائل آموزشی و تربیتی به بیان نکاتی پرداختند.

یکی از طلاب لبنانی با بیان اینکه امروز دشمن وحشی تر شده و بدون تعقل می جنگد، تصریح کرد: سیدحسن نصرالله برای ما وعده صادق بود، رهبر حزب الله شهید شده و ما امروز مشکلاتی داریم، اما راه مقاومت را ادامه می دهیم و مطمئنیم که پیروز خواهیم شد.

ذکر مصیبت توسط یکی از بانوان مداح و پرچم گردانی حرم حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام از دیگر برنامه‌های این جلسه بود.

کد خبر 1786006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha