آنچه در گردهمایی مدیران و رابطین کانون های مساجد بندرعباس گذشت

گردهمایی مدیران و رابطین کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان بندرعباس با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد هرمزگان در حسینیه ستاد هماهنگی کانون های مساجد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، اسلام خواجه یی سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در این نشست هدف از تاسیس کانون های فرهنگی هنری را جذب نوجوانان و جوانان به مساجد با بهره گیری از ابزار فرهنگی هنری برشمرد.

وی از پویایی مساجد به عنوان یکی دیگر از اهداف شکل گیری کانون های فرهنگی هنری یاد کرد و افزود: مسجدی پویاست که حضور پرشور نوجوانان و جوانان را داشته باشد و این پویایی با انجام فعالیت های شاخص و جذاب هنری میسر خواهد شد.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، کادرسازی و تربیت نیرو را از دیگر رسالت های مهم کانون ها دانست و گفت: کانون فرهنگی هنری باید تربیت نیرو را در اولویت برنامه های خود داشته باشد.

وی از فردمحوری به عنوان آسیب جدی بسیاری از کانون های فرهنگی هنری نام برد و عنوان کرد: کانون باید به گونه ای برنامه ریزی کند که با رفتن یک فرد از محله و روستا، فعالیت های فرهنگی هنری مسجد به تعطیلی نکشد و افرادی از قبل تربیت شده باشند که بتواند به بهترین شکل خلاء افراد پیشکسوتی که بنا به دلایلی مجبور به مهاجرت از محله و روستا می شوند را پُر کند.

خواجه یی افزود: برنامه ریزی برای جذب حداکثری نوجوانان و جوانان محلات و روستاها به مساجد یکی دیگر از وظایف کلیدی و مهم کانون های فرهنگی هنری است که باید با طرح موضوع در نشست هیات های اندیشه ورز کانون ها پیگیری و اجرا شود.

وی، بر ارتباط مستمر و موثر مدیران و رابطین کانون های فرهنگی هنری با کارشناسان ستاد هماهنگی استان تاکید کرد و گفت: نماینده ولی فقیه در هرمزگان در دیدار با رابطین منطقه ای کانون های استان بر گسترش دامنه فعالیت های کانون ها تاکید کردند که باید در راستای عملیاتی کردن این مهم نیز برنامه ریزی و اقدام شود.

حجت الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان هرمزگان نیز ضمن قدردانی از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد، خواستار اهتمام جدی تر بچه های مسجدی نسبت به انجام تکالیف و رسالت های حوزه مسجد شد.

کارشناسان ساماندهی و شبکه سازی، رسانه و روابط عمومی، امور کتابخانه ها، واحد خواهران در این گردهمایی مباحث تخصصی حوزه زیرمجموعه خود را تشریح کرد.

ارایه گزارش از فعالیت‌ها توسط مدیران و رابطین کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان بندرعباس از دیگر محورهای این گردهمایی بود.

گفتنی است؛ از مجموع یک هزار و 63 کانون فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، 273 کانون با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در سطح مساجد شهرستان بندرعباس وجود دارد که 123 کانون آن در شهر بندرعباس است.

کد خبر 1786077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha