تربیت بیش از ۲۶۰ هنرجو در انجمن خوشنویسان آران و بیدگل

رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان آران و بیدگل از تربیت بیش از ۲۶۰ هنرجو از بدو تاسیس این انجمن در این شهرستان خبر داد.

فریبا قپانداری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با تبریک هفته خوشنویسی گفت: انجمن خوشنویسان ایران شعبه آران  و بیدگل  از سال ۱۳۷۹ با موافقت و دستور کتبی جناب استاد امیرخانی رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران  و با مدیریت استاد عباس متولی بیدگلی شروع به کار کرد.

رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان آران و بیدگل افزود: این شعبه با حدود ربع قرن فعالیت در زمینه آموزش خوشنویسی یکی از قدیمی ترین شعب انجمن خوشنویسان در کشور است و توانسته است در تعالی این هنر اصیل ایرانی ارزشمند و مقدس با نظارت و راهنمایی های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گامی موثر بردارد.

قپانداری ادامه داد: انجمن خوشنویسان شعبه آران و بیدگل با تربیت بیش از ۲۶۰ هنرجو در حال حاضر با تعداد ۴ مدرس مشغول به فعالیت فرهنگی هنری است.

رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان آران و بیدگل افزود: این انجمن هم اکنون ۲۶ فارغ التحصیل ممتاز و ۴ نفر فارغ التحصیل فوق ممتاز در انجمن خوشنویسان ایران دارد.

قپانداری ادامه داد: برپایی نمایشگاه و جشنواره های خوشنویسی و فعالیت های فرهنگی در مناسبت های مختلف، برگزاری اردوهای آموزشی هنری، تربیت هنرجوها و اساتید، برپایی ورکشاپ های آموزشی و کارگاه های تخصصی با دعوت از اساتید برجسته کشوری  از جمله فعالیت های این انجمن است.

رئیس انجمن خوشنویسان شهرستان آران و بیدگل خاطرنشان کرد: این انجمن، مجموعه ای مردم نهاد است و تلاش می کند بنای هنر خوشنویسی را که معرف هویت و انسجام ایرانی اسلامی است، حفظ و بر آن بیافزاید.

 ۲۱ مهرماه از سوی انجمن خوشنویسان ایران به عنوان روز ملی خوشنویسی و از ۲۱ تا ۲۸ مهرماه هفته خوشنویسی نام‌گذاری شده است.

کد خبر 1786083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha