شهید سنوار شاهدی بر حقانیت نبرد عاشورایی است

امام جمعه شهرستان خوی گفت: مثاومت دلاورانه شهید سنوار شاهدی بر حقانیت سخن بلند آن شهید در خصوص لزوم نبرد عاشورایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام جمعه خوی،  امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار کرد: از نظر علمی، معنوی و شناخت جبهه حق باید به جبهه حق با تمام توان کمک کنیم.

وی ادامه داد: رتبه های علمی کشور مایه مباهات است و ما قبل از انقلاب در بعضی رشته‌ها در ایران، مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا نداشتیم. آمریکا و شاه نمی خواستند ما پیشرفت کنیم، سازمان ملل گزارشی را از بانوان باسواد منتشر نمود و اعلام نمود؛ ایران در نرخ سواد آموزی بانوان در دنیا قبل از انقلاب در بین ٢٠٠ کشور دررتبه ١٩٩ بود و یک کشور از ما بی سواد تر بود و همین سازمان ملل عنوان می‌کند بعد از انقلاب، رتبه ایران در سواد آموزی مقام اول است.

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: عدم پیشرفت سیاست نظام سلطه بود، امروز نیز همان کار را با کشورهایی نظر افغانستان و ... که در آن آمریکایی ها نفوذ و حکومت دارند می‌کنند. و پیشرفت کشور ایران بعد از انقلاب مختص علوم نیست در زمینه‌های نظامی نیز با همت فرزندان ایران اسلامی و طهرانی‌مقدم ها به جایی رسیده‌ایم که در جنگ روسیه و اکراین وقتی می‌خواهند ایران را متهم کنند، اعلام کردند، ایران به روسیه موشک و پهباد می فروشد. این پیشرفت ها با تمسّک به خدا و امام زمان علیه السلام بدست آمده است.

وی با اشاره به شهادت شهید یحیی سنوار گفت: امروز برخی افراد وابسته به یهود از شهادت این مجاهد نستوه خوشحالی می‌کنند که مصداق بارز این بند از فقره زیارت عاشوراست که وَهذا یَوْمٌ فَرِحَتْ بِهِ آلُ زِیاد وَآلُ مَرْوانَ. این حجم از خوشحالی و تبریک در اردوگاه دشمن بخاطر شهادت یحیی السنوار بی‌سابقه است.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی تصریح کرد: مثاومت دلاورانه شهید سنوار شاهدی بر حقانیت سخن بلند آن شهید در خصوص لزوم نبرد عاشورایی است و به اعتراف روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال»، شهید سنوار در آخرین نامه‌ها و پیام‌های محرمانه‌اش برای فعالان در جنبش حماس و جهاد اسلامی، ضمن اعلام مواضع ضدسازشکارانه، از آمادگی‌اش «برای مرگ در میدان نبرد» می‌نویسد و در نامه جدید خود نبرد کنونی در غزه را به نبرد امام حسین (علیه السلام) در کربلای معلی و شهادت ایشان تشبیه می‌کند و می‌نویسد: «باید در همان مسیری که شروع کرده‌ایم، پیش برویم؛ یا پیروز می‌شویم، یا بگذار کربلایی دیگر رخ دهد؛ والسلام».

وی ادامه داد: شهید سنوار در راه مبارزه برای آرمان فلسطین، بیش از بیست‌سال اسیر صهیونیست‌ها بود و شهادتش در سن ۶۳ سالگی حاوی این پیام است که کسانی که در سنین تقریبی شصت‌وسه سالگی به شهادت می‌رسند، در واقع همان اطفال گهواره‌هایی هستند که شش دهه‌  پیش، و در ابتدای شروع نهضت انقلاب اسلامی، وقتی از امام خمینی(رضوان الله علیه) پرسیدند: یاران تو کجا هستند؟ فرموده بود: یاران من در گهواره هستند.

امام جمعه خوی افزود: شهیدان عزیزی چون حاج قاسم سلیمانی، سیدحسن نصرالله، اسماعیل هنیه، سیدابراهیم رئیسی، محسن فخری زاده، سردار ایرلو، سردار زاهدی، فواد شُکُر، ابراهیم عقیل، و امروز هم یحیی سنوار، همه در حدود همین ۶۳ سالگی به شهادت رسیده‌اند.

وی بیان کرد: شهادت سنوار بی شک نه تنها مقاومت در غزه را تضعیف نخواهد کرد بلکه انگیزه بیشتری به مدافعان خواهد داد زیرا می بینند که تفاوتی میان آنها و فرمانده شان وجود نداشته و فرمانده نیز در میدان برای دفاع از وطن و هویت فلسطین به شهادت رسیده است. یکی از بچه‌های حزب‌الله بعد از ۴ ماه از جبهه جنوب مرخصی گرفته اومده خونه، مادرش جلوی در بهش گفت سید حسن شهید شده تو برای چی اومدی خونه؟ برگرد برو. شهادت فرماندهان چنین فضایی را ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی گفت: تجربه ثابت کرده با شهادت رهبران حماس، مقاومت نه تنها تضعیف نشده بلکه با روحیه بیشتری به مبارزه برای آزادی فلسطین ادامه داده است. به تعبیر ابوعبیده سخنگوی گردان‌های القسام: اگر ترورها به مقاومت پایان می‌داد، ۹۰ سال پیش با شهادت عزالدین القسام، مقاومت به پایان می‌رسید.

وی بیان کرد: فلسطینی‌ها دکترین بن گورین را ناکام گذاشتند و امروز یهود و رژیم صهیونیستی را دچار تزلزل در هویت خود کرده‌اند و ما به رهبر امت اسلامی امام خامنه‌ای می‌گوییم تا آخرین قطره خون در رکاب ولایت هستیم و به ملت‌های مقاوم فلسطین، لبنان و سوریه و ... می‌گوییم با همه توان پشتیبان شما هستیم و مردم مؤمن شهرستان خوی از کمک‌های نقدی خود به جبهه مقاومت دریغ نکنند.

امام جمعه خوی در پایان به هفته تربیت بدنی اشاره کرد و گفت: در آیات قرآن و رویات ائمه معصومین به اهمیت دادن به سلامت بدن تاکیدات فراوان شده است و خداوند مومن ضعیف را نمی‌پسندد و محققان می‌گویند؛ ورزش عامل تقویت اراده است کسی که اراده اش ضعیف است یک راهش حفظ قرآن است یک راهش ورزش کردن است. اگر کسی ورزش کند جسمش سالم می شود.

کد خبر 1786172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha