یک سالگی ثبت جهانی روستای کندوان جشن گرفته شد 

یک سالگی ثبت روستای کندوان در فهرست روستاهای گردشگری سازمان گردشگری جهانی  با اجرای برنامه های آیینی و بریدن کیک توسط مسئولان استان آدربایجان شرقی، رییس فراکسیون گردشگری مجلس و سفیر ازبکستان در ایران برگزار شد.  

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری  شبستان، امروز ۲۷ مهر ماه سالروز ثبت کندوان، در استان آذربایجان شرقی در فهرست بهترین دهکده‌های جهانی گردشگری در سازمان جهانی گردشگری است.

یک سالگی ثبت جهانی روستای کندوان جشن گرفته شد 
نخستین سالگرد ثبت جهانی روستای کندوان در این روستا با حضور مسئولان استان آذربایجان شرقی،   خدادادی، رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی، فریدالدین نصیرف، سفیر ازبکستان در ایران  وجمعی از اهالی رسانه با اجرای برنامه های آیینی برگزار شد.

یک سالگی ثبت جهانی روستای کندوان جشن گرفته شد 
  در این مراسم حسین فیروزی، فرماندار اسکو با اشاره به ثبت جهانی کندوان و اثرات آن بر گردشگری گفت: سالانه نزدیک به دو میلیون نفر از روستای کندوان بازدید می‌کنند، با ثبت جهانی کندوان هنر هم‌زیستی مردم نشان داده شد.

وی اظهارکرد: باید حرکت جدیدی در گردشگری روستایی و حفظ و توسعه روستای تاریخی کندوان داشته باشیم،حرکتی که اقتصاد تلقی می‌شود.  


یک سالگی ثبت جهانی روستای کندوان جشن گرفته شد 

در این مراسم علیرضا بایرام‌زاده، معاون گردشگری استان آذربایجان شرقی با اشاره به شعار سال گردشگری گفت:  گردشگری در صلح و دیپلماسی  نقش اساسی دارد، روستای جهانی کندوان می تواند نقش تعیین کننده ای در اقتصاد آذربایجان شرقی داشته باشد.
در مراسم سالگرد ثبت جهانی کندوان کیک یادبود این رویداد بریده شد.

یک سالگی ثبت جهانی روستای کندوان جشن گرفته شد 
فریدالدین نصیرف، سفیر ازبکستان در حاشیه این مراسم گفت: ارتباط ما با ایران در حوزه گردشگری در حال توسعه است و در حال حاضر دو پرواز مستقیم از تهران به تاشکند وجود دارد.


گفتنی است، سال گذشته روستای کندوان استان آذربایجان‌شرقی در رقابت با بیش از ۲۰۰ روستا از کشورهای مختلف توانست در فهرست دهکده‌های جهانی سازمان جهانی گردشگری جای بگیرد.

کد خبر 1786182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha