همه سازمان‌های بین‌المللی موظف به توقف اسرائیل هستند

کمیته تحقیقات سازمان ملل متحد تاکید کرد که همه کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد موظف به پایان دادن به حضور غیرقانونی صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «saba.ye»، کمیته تحقیقات سازمان ملل متحد تاکید کرد که همه کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد موظف به پایان دادن به حضور غیرقانونی صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین هستند.

این بیانیه توسط کمیسیون مستقل تحقیقات بین المللی وابسته به سازمان ملل متحد در رابطه با جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین منتشر شد.

«ناوی پیلای»، رئیس این کمیته گفت: نظر مشورتی دیوان بین المللی دادگستری درباره اثرات حقوقی سیاست‌ها و اقدامات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین بیان می کند که حضور «اسرائیل در آنجا مغایر با قوانین بین المللی است.

پیلای تاکید کرد که عامل اصلی درگیری‌های طولانی مدت و چرخه‌های خشونت اشغال صهیونیستی است.

وی افزود: این کمیته در گزارشی که در سال ۲۰۲۲ به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه کرد تاکید کرده بود که اشغال بر خلاف قوانین بین‌المللی است.

رئیس کمیته تحقیقات سازمان ملل متحد تاکید کرد که همه کشورها موظفند ادعاهای ارضی یا حاکمیت اسرائیل بر سرزمین های اشغالی فلسطین را به رسمیت نشناسند.

وی تاکید کرد که کشورها نباید از ادامه اشغال سرزمین فلسطین توسط اسرائیل حمایت کنند و همچنین نباید قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسند یا نمایندگان دیپلماتیک خود را به قدس منتقل کنند.

کد خبر 1786231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha