آموزش مباحث تفکیک پسماند و نوماند با محوریت مساجد

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۵ گفت: ۱۱۰۴۲۹ شهروند جنوب شرق تهران از اواخر دی ماه ۱۴۰۲ تا مهرماه ۱۴۰۳ با مباحث مدیریت پسماند با محوریت مساجد آشنا شدند.

 خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، «هادی صدیقی» با تاکید بر اهمیت آموزش های شهروندی در آشنایی بیشتر شهروندان در حفظ محیط زیست گفت: با تلاش همکارانم در حوزه مدیریت پسماند ۱۱۰۴۲۹ شهروند در مدارس، مهد کودک‌ها، سرای محلات، مساجد، واحد ها و مجتمع‌های مسکونی، اصناف، واحدهای تجاری، اداری، مراکز فرهنگی و... و. از این آموزش‌ها بهره مند شدند.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی آموزشی با هدف بهبود سطح زندگی و آگاهی و همیاری بیشتر شهروندان این منطقه از ابتدای طرح نوماند انجام شده و بهرمندی از مکان های پر تردد همچون تره بارها مدارس و ... که شهروندان حضور دارند فرصت مناسبی برای جذب حداکثری شهروندان در سامانه نوماند است به تشریح موضوعات آموزشی پرداخت و افزود: ارائه راهکارهای کاهش تولید پسماند، کم حجم سازی پسماند، مضرات استفاده از پلاستیک و ظروف یکبار مصرف، استفاده ازجایگزین های مناسب در کاهش‌ تولید پسماند، معایب استفاده از پلاستیک و رهاسازی آن در محیط زیست، مدیریت پسماند خطرناک در خانه و محل کار با هدف حفظ سلامت و کمک به اقتصاد خانواده و ...  از جمله این موضوعات است.

صدیقی اضافه کرد: از ابتدای طرح نوماند که در اواخر دی ماه ۱۴۰۲ در منطقه آغاز شده است ارائه آموزش های لازم به شهروندان توسط کارشناسان آموزش و اطلاع رسانی در خصوص معرفی اپلیکیشن شهرزاد بخش نوماند به بیش از ۱۱۰۴۲۹ شهروند در جهت ثبت سفارش و نحوه بهرمندی از مزایای این برنامه در جهت جذب حداکثری شهروندان در سامانه نوماند با هدف هوشمند سازی سیستم جمع آوری و خدمات رسانی مطلوب به شهروندان در راستای تفکیک پسماند از مبدأ صورت پذیرفته است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه افزود: همچنین نصب موفق اپلیکیشن توسط  ۱۷۶۴۸ شهروند انجام که منجر به ۹۷۷۳ ثبت سفارش و ۱۵۰ تن پسماند خشک توسط خودروهای نوماند  جمع‌آوری شده است.

کد خبر 1786417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha