کانون‌های فرهنگی هنری؛ سنگر اصلی کنشگری فرهنگی

حجت الاسلام والمسلمین خداداده در آیین تکریم از مدیر سابق و معارفه سرپرست جدید ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان آذربایجان شرقی اظهارداشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یکی از بازوهای برقراری مسجد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از آذربایجان  شرقی، «حجت الاسلام و المسلمین کمال خداداده» در آیین تکریم مدیر سابق و معارفه سرپرست جدید ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی، طی سخنانی با  توصیف مساجد به عنوان اولین و بهترین پایگاه  برای انجام کار تشکیلاتی اظهار داشت: برقراری مساجد به عنوان ابر تشکیلات موجود دنیا که می تواند بر تمام جنبه های زندگی فردی و اجتماعی انسان تاثیر گذار باشد نیازمند حضور مردم و بالاخص جوانان و نوجوانان است و کانونهای فرهنگی هنری یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین بازو ها برای برقراری مسجد است.

حجت الاسلام و المسلمین خداداده با بیان اینکه تبدیل مساجد به پایگاه کنشگری اجتماعی و فرهنگی  موجب رونق هرچه بیشتر مساجد و افزایش حضور مردم در این مراکز امن الهی خواهد شد، خاطر نشان کرد: با نگاه  تخصصی و عمیق و تلاش برای احیای کاردهای اصلی مساجد و با مجاهدت همه جانبه میتوان از ثمرات و برکات مساجد برخوردار شد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که فرمودند« کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید، البته با همکاری بسیج» ادامه داد: مطابق با این فرموده رهبر معظم انقلاب، کانونهای فرهنگی هنری مساجد میتوانند با همکاری بسیج نقش عمده ای در جذب و تربیت کودکان، نوجوانان وجوانان به مساجد داشته باشند.

رییس ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه با توصیف مساجد به عنوان سنگرخدمت گیرنده و خدمت دهنده ؛ راه اندازی و تقویت کانونهای فرهنگی هنری تربیت محور، اجرای طرح نوجوان پیشران و  اجرای طرح مساجد نخبه پرور را ازجمله طرح ها و برنامه های این ستاد در حوزه جوانان و نوجوانان برشمرد.

در این مراسم با تقدیر از «مرتضی شفیعی»، مدیر پیشین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، حکم «حجت‌الاسلام و المسلمین احمد ذاکری» به عنوان سرپرست جدید این مجموعه اعطاء شد.

گفتنی است، حجت‌الاسلام و المسلمین احمد ذاکری متولد تبریز، دانش‌آموخته و مدرس حوزه و دانشگاه بوده و ریاست مدرسه عالی برادران نمایندگی جامعة المصطفی (ص) العالمیة در آذربایجان شرقی، معاونت مرکز تخصصی حوزوی علامه امینی (ره) تبریز، سردبیری فصلنامه علوم انسانی «نامه اشراق» و عضویت در شورای اجرای مجمع عالی حکمت اسلامی «شعبه تبریز»  بخشی از سوابق کاری وی است.

کد خبر 1786489

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha