بیست و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مسکو برگزار می‌شود

بیست و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن مسکو با حضور قاریانی از ۳۰ کشور جهان در مسجد جامع این شهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، شهر مسکو از ۶ تا ۸ نوامبر (۱۶ تا ۱۸ آبان) میزبان بیست و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرائت قرآن خواهد بود که یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی و مذهبی در جهان اسلام به‌شمار می‌رود.این مسابقات از سوی اداره معنوی مسلمانان فدراسیون روسیه با مشارکت وزارت اوقاف و امور اسلامی کشور قطر برگزار می‌شود. قاریان قرآن از بیش از ۳۰ کشور جهان دانش و مهارت خود در قرائت قرآن کریم را به نمایش خواهند گذاشت.شرکت‌کنندگان در ۶ و ۷ نوامبر (۱۶ و ۱۷ آبان) در مسجد جامع مسکو اجرا خواهند کرد. ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

۱۷ آبان‌ماه مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات در سالن کنسرت هتل کاسموس مسکو برگزار می‌شود. حاضران در این مراسم یک نمایش معنوی با عنوان «گنجینه‌های قرآن» را شاهد خواهند بود. این اثر نمایشی بینندگان را به سفری جذاب در میان صفحات کتاب خدا دعوت و آنها را با معانی عمیق آن آشنا می‌کند. در این نمایش فرهنگ قطر از طریق داستان ماهیگیرانی که راهی سفری هیجان‌انگیز می‌شوند، روایت می‌شود. طبق یک سنت حسنه رایج، در این مراسم بلیت حج و عمره بین حاضران به قید قرعه توزیع می‌شود.

در این دوره رقابت‌ها محمدرسول تکبیری، حافظ کل قرآن نماینده جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

محمدرسول تکبیری متولد ۱۳۷۴ در تهران است که از سال ۱۳۸۶ وارد عرصه حفظ قرآن شد و در مدت ۲ سال کل قرآن را حفظ کرد. وی سال ۱۳۹۴ به مرحله نهایی طرح اعطای مدرک به حافظان قرآن راه یافت و موفق به کسب عنوان حافظ ممتاز قرآن کریم شد. تکبیری در تیر ۱۳۹۵ به عنوان نماینده ایران به مسابقات بین‌المللی حفظ و تجوید قرآن الجزایر و نهم آبان سال گذشته هم به‌عنوان نماینده کشورمان در نخستین دوره مسابقات قرآن قزاقستان به این کشور اعزام شده بود.

سال گذشته حسین خانی‌بیدگلی، نماینده اعزامی کشورمان به بیست و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مسکو، رتبه دوم این مسابقات را کسب کرد و نمایندگان کشورهای روسیه و هند به ترتیب رتبه‌های اول و سوم را کسب کردند.

کد خبر 1786504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha