جهاد تبیین موثرترین راهکار برای مقابله با جنگ فرهنگی دشمن است

طالبی با بیان اینکه دشمن از طریق فضای مجازی به دنبال ذائقه‌سازی به سبک زندگی غربی در میان جوانان است، گفت: جهاد تبیین بهترین و موثرترین راهکار برای مقابله با جنگ فرهنگی دشمن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی امروز یکشنبه (۲۹ مهر) در قرارگاه جهاد تبیین استان اظهار کرد: دشمن از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال براندازی در نظام جمهوری اسلامی ایران بود و در جایی که نتوانستند به نتایجی دست یابند بحث تغییر نظام را مطرح کردند لیکن در همان زمان هم اگر توانایی داشتند، نه تنها تغییر در رفتار که از تغییر در نظام هم کوتاه نمی‌آیند و هنوز هم در دستور کار دارند.

وی افزود: دشمن طی این سالها برای رسیدن به این هدف از روش‌های مختلف مانند تحمیل هشت سال جنگ سخت، کودتا، ایجاد جنگ‌های طایفی، ترور و غیره بهره گرفته استاما باز هم به نتیجه‌ای نرسید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: در ابتدای دهه ۷۰ سران آمریکا و اروپا در هامبورگ آلمان نشستی تشکیل دادند تا چرایی عدم موفقیت خود در مقابل ایران اسلامی را ریشه‌یابی کند و نتیجه نشان داد که مردم مسلمان ایران شهادت را سعادت می‌دانند و تا زمانی که این فرهنگ در بین‌شان وجود دارد، نمی‌توانند اقدام خاصی بر ضد این کشور انجام دهند.

طالبی ادامه داد: همچنین در این ریشه‌یابی مشخص شد که مردم ایران تابع ولایت فقیه است  و به همین دلیل امکان ضربه زدن به نظام وجود ندارد لذا با تهاجم فرهنگی به دنبال کمرنگ کردن جایگاه ولایت‌فقیه و بی‌ارزش نشان دادن اعتقاد به شهادت برآمدند.

وی با اشاره به اینکه دشمن در دهه ۹۰ به سمت جنگ ترکیبی تمام عیاری علیه نظام اسلامی آمده است که عمده مولفه‌های آن با در اختیار داشتن امپراطوری رسانه‌ای، موضوعات فرهنگی و جنگ نرم است، تصریح کرد: جبهه استکبار در هر حوزه‌ای، ایران اسلامی را محدود و تحریم کرده اما در حوزه اینترنت محدودیتی قائل نشدند چون از این طریق می‌توانستند بر ذهن و اندیشه مردم به ویژه نسل جوان اثرگذاری داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دشمن از طریق فضای مجازی به دنبال ذائقه‌سازی به سبک زندگی غربی در میان جوانان است، گفت: جهاد تبیین بهترین و موثرترین راهکار برای مقابله با جنگ فرهنگی دشمن است.

طالبی  بیان کرد: جهاد تبیین در ایراد سخنرانی خلاصه نمی‌شود بلکه برپایی نمایشگاه تبیینی، جشنواره، اردوی راهیان پیشرفت، اجرای سرود انقلابی مانند سلام فرمانده و اجرای تئاتر فاخر نیز در محورهای جهاد تبیین موثر و اثرگذار است.

وی تأکید کرد: همه ما بنا به دستور رهبر معظم انقلاب وظیفه داریم در حوزه جهاد تبیین نقش‌آفرینی کنیم و تاکنون اقدامات بسیار خوبی در این زمینه در سطح استان انجام شده است اما به صورت پراکنده بود که باید  ذیل قرارگاه جهاد تبیین استان منسجم و هدفمند شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر هم‌افزایی و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی با قرارگاه جهاد تبیین تأکید کرد و از کمیته‌ها مختلف، دستگاه‌های اجرایی و اشخاص درخواست کرد تا طرح‌های موثر خود در حوزه جهاد تبیین را به دبیرخانه این قرارگاه ارسال کنند تا مورد بررسی و استفاده قرار گیرد.

طالبی بیان کرد: هر دانشگاهی در سطح استان به عنوان یک کمیته با ریاست روسای دانشگاه‌ها جلسات ذیل قرارگاه جهاد تبیین را تشکیل و گزارش نهایی آن را به قرارگاه ارائه خواهد داد.

کد خبر 1786514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha