حمایت‌های زنانه از جبهه مقاومت؛ از بذل طلا تا تربیت سربازان حزب‌الله

اصلانی با بیان اینکه زنان با آگاهی، آرمان خواهی و اعتقاد راسخ بر پیروزی حق بر باطل در راه شهدا استوار ماندند، گفت: زنان توانستند هم خود در این میدان نقش آفرینی کنند و هم توانستند همسر، فرزندان و دیگر عزیزان خود را در این راه فدا کنند.

مینو اصلانی، رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین(ع) در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد پیام رهبر انقلاب مبنی بر زنده بودن حماس و تاثیر این پیام در جبهه مقاومت و در دنیا، اظهار کرد: اساسا راه قیام علیه استکبار جهانی و ظلم از عاشورا شکل گرفته بنابراین برکات خون ثارالله(ع) چون در متن زندگی جریان دارد، هیچ وقت به بن بست نمی رسد و هر یک از شهدای مقاومت که با شجاعت و ایستادگی یک به یک پر می کشند، زمینه ای را برای حضور افراد بیشتر و آگاهی بیشتر ملت ها فراهم می آورند.

اصلانی با بیان اینکه ما قبل از طوفان الاقصی شاهد بودیم که دشمن صهیونیسم با حمایت بی چون و چرای آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان چیزی از مقاومت و کشوری به نام فلسطین باقی نگذاشته بود، افزود: عملیات طوفان الاقصی باعث شد فلسطین در نقطه مرزی مرکزی مقاومت زمین قرار گیرد و دنیا بداند که مردم فلسطین، غزه و حماس برای نابودی رژیم صهیونیستی عزمی راسخ و مصمم دارند. ما می توانیم دیپلماسی سیاسی، امنیتی و دفاعی را به دو قسمت تقسیم کنیم؛ یکی قبل از طوفان الاقصی و دیگری بعد از طوفان الاقصی.

مردم غزه جور بیداری ۸ میلیارد نفر را بر دوش می کشند

وی ادامه داد: معتقدم دو میلیون نفر در غزه جور بیداری هشت میلیارد انسان را بر روی زمین به دوش می کشند و این بیداری در واقعیت اتفاق افتاده؛ از شرق آسیا تا آفریقا، قلب اروپا و آمریکا مردم به گونه ای وصف ناپذیر آگاه و بیدار شدند و از نسل کشی مردم غزه ابراز انزجار کرده و از مقاومت حمایت می کنند. حتی مردم ژاپن که معمولا در این گونه مسائل منفعل هستند، به پا خاستند و اعتراضات مختلف و پراکنده ای علیه نسل کشی در غزه شکل دادند؛ بنابراین، شهادت فرماندهان و رهبران مقاومت از جمله شهید یحیی سنوار که تا آخرین دقایق زندگی خود رژیم صهیونیستی را زمینگیر کرده بود، آتش شعله مقاومت را شعله‌ور تر کرده و دنیا را مبهوت خویش قرار داد.

شهادت فرماندهان مقاومت حقانیت این جبهه را ثابت کرد

اصلانی ابراز کرد: وی تا آخرین لحظه زندگی در میدان برای مبارزه با رژیم صهیونیستی پای مردم خود و مقاومت ایستاد. شهید سنوار در تمامی مراحل مقاومت اعم از اسارت، میدان مبارزه و تبیین حضور داشت. وی رمان بسیار زیبایی به نگارش درآورد که اکنون در حال ترجمه به زبان فارسی است و این بدان معناست که وی در حوزه تبیین از طریق نشر هم مقاومت خود را نشان داد. شهید سنوار فردی ذوابعاد بود، وقتی چنین فردی به شهادت می رسد، حقانیت مسیر همانند این است که ملت های جهان می توانند ره صد ساله را یک‌شبه طی کنند چرا که این شهادت سبب می شود تا حقانیت این مسیر زودتر ثابت شده و با سرعت بالاتری حقانیت مقاومت، مردم غزه و جنبش اصیل حماس بیشتر ثابت شود.

رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین (ع) یادآور شد: خون این عزیزان سبب می شود تا این مسیر مستحکم تر، قوی تر و با اقتدار بیشتری پیش رود. درست است خون همه مردم غزه از جمله کودکان شیرخوار، نوجوانان و زنان مظلوم آنچنان تاثیرگذار است که با سرعت نور طومار رژیم صهیونیستی را درهم می پیچد اما با شهادت قهرمانانی نظیر شهید سیدحسن نصرالله، شهید اسماعیل هنیه، احمد یاسین، فتحی شفاقی و... و. این حرکت کامل تر شده و به آن تسریع می بخشد.

حضور نخبگان در میدان روحیه مضاعف به مردم می دهد

وی افزود: دلیل این امر بسیار مهم و بدیهی است؛ اینکه وقتی نخبگان و خواص در میدان باشند، این میدان زودتر به نتیجه می رسد. رهبر انقلاب نیز می فرمایند: اگر خواص درست و به موقع عمل نکنند، جامعه دچار تردید خواهد شد. وقتی مردم غزه می بینند قهرمانان آنها پیش روی آنها در صف مقدم حضور پیدا کرده و به شهادت می رسند، این مسئله جامعه را در مسیر مستحکم تری قرار می دهد.

اصلانی با بیان اینکه یکی از نقش های خواص استحکام درونی و بالا بردن روحیه مضاعف به حضور مردم است، خاطرنشان کرد: ویژگی شهید سنوار این بود که در سال هایی که در چنگ صهیونیسم های خونخوار اسیر بود تمام وقایع را در قالب یک کتاب به نوشتار تبدیل کرد و در میدان نیز تا لحظه آخر دست از مبارزه دست برنداشت.

زنان با اعتقاد راسخ در میدان مقاومت نقش آفرینی کردند

وی در مورد حضور زنان در جبهه مقاومت و اهدای پس انداز هایشان به این جبهه گفت: از سوی دیگر شاهد حضور مردم از جمله زنان پای مقاومت و درخشش آنها هستیم، مخصوصا زنان کشور ما که از ابتدای انقلاب اسلامی صحنه های زیبایی را خلق کردند. زنان قهرمان ما در تمام برهه ها از زندگی خود، فرزندان خود و حتی علایق خود گذشتند و امروز شاهد این هستیم که حتی اگر یک انگشتر طلا به دست دارند، آن را تقدیم مقاومت می کنند؛ برخی حلقه های ازدواج خود را تقدیم و برخی گوشواره های یادگاری را اهدا می کنند. در این ایام شاهد بودیم خانمی گوشواره ای را که پدرشان آن را خریداری کرده بودند تا نسل به نسل در خانواده اش باقی بماند به مقاومت هدیه می دهد. همچنین شاهد بودیم که همسر شهیدی حلقه ای را که تنها یادگار همسرش است، تقدیم مقاومت می کند. این صحنه ها بی نظیر بوده و دنیا کم کم دارد این صحنه ها را درک می کند.

وی گفت: دنیا امروز به عینه می بیند زنان ایران اسلامی نه تنها خود در میدان هستند بلکه خانواده خود را نیز در میدان نگه می دارند. این سخن حضرت امام (ره) هیچ گاه یادمان نمی رود که «از دامن زن مرد به معراج می رود». اگر این دامان، دامان مقاومت، بصیرت و آگاهی نباشد، طبیعتا نمی تواند مردان مرد را پرورش دهد؛ بنابراین این زنان هستند که با آگاهی، آرمان خواهی و اعتقاد راسخ بر پیروزی حق بر باطل در راه شهدا استوار ماندند و توانستند هم خود در این میدان نقش آفرینی کنند و هم توانستند همسر، فرزندان و دیگر عزیزان خود را در این راه فدا کنند.

زنان با خلوص نیت داشته های خود را به جبهه مقاومت تقدیم می کنند

رئیس اندیشکده زن و خانواده دانشگاه جامع امام حسین (ع)، تأکید کرد: در عصر کنونی که شاهد بحران هویت توسط فرهنگ غرب در جوامع هستیم، این ستاره ها می درخشند و نشان می دهند که می توان هم زن بود هم شریف و عفیف بود و هم در متن و مرکز بود. امروز ما شاهد حضور دوباره زنان مقاومت در کشور عزیزمان هستیم که با عشق و با تمام خلوص نیت برای رضای پروردگار عظیم الشان به میدان می آیند و داشته های خود را تقدیم می کنند. هدایای بانوان ایرانی به مردم جنگ زده غزه و لبنان تنها محدود به طلا نمی شود و ما در مراکز جمع آوری کمک ها شاهد هستیم که حتی برنجی را که در منزل خود بدان نیاز دارند، هدیه می کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این بانوان مایحتاج زندگی خود را خالصانه تقدیم مردم عزیز لبنان و غزه می کنند البته  معتقدم امروز مردم جهان به مردم غزه نیازمندند چرا که امروز معیار و میزان حق و باطل مردم مقاوم غزه و لبنان هستند و مردم جهان محتاج این میزان هستند که خود را بیازمایند که آیا در جبهه حق قرار دارند یا جبهه باطل؟ آیا در نقطه درست تاریخ ایستاده اند یا در نقطه تاریک تاریخ؟ این میزان بودن مردم غزه و لبنان امروز محکی برای سنجیدن جبهه حق و باطل است و مردم دنیا باید تصمیم بگیرند که در کدام سمت تاریخ باید بایستند تا فرزندان آنها در موردشان قضاوت کنند که آیا تصمیم درستی گرفته اند یا خیر.

کد خبر 1786669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha