تلفیق تجربه و جوانی در مسجدی با دو امام جماعت

مسجد خاتم الانبیا صلی الله علیه وآله خیابان بحرالعلوم کرمان در منطقه بالاشهر، از این پس با دو امام جماعت فعالیت می‌کند؛ امام جماعتی میانسال و چهره‌ای علمی در سطوح عالی حوزه و دارای تجربه‌ای ارزنده که قرار است اقامه جماعت کند و امام جماعت سابق که در عنفوان جوانی است و مسئولیت برنامه‌های فرهنگی مسجد و جذب جوانان را به عهده دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ آیت‌الله احمد شیخ‌بهایی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری پس از ۸ سال امامت جماعت موفق در مسجد امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه خیابان شهید چمران، دوشنبه شب(۳۰ مهر) با حضور اعضای قرارگاه راهبری مساجد استان، به عنوان امام جماعت جدید مسجد خاتم‌الانبیاء صلی الله علیه وآله معرفی شد.

تلفیق تجربه و جوانی در مسجدی با دو امام جماعت


وی با اشاره‌ای گذرا به سیره نبی مکرم اسلام اظهار کرد: مسجدی که صدای بچه در آن نباشد، می‌میرد لذا در مسجد دعوا کردن با بچه‌ها نخواهیم داشت.

آیت‌الله شیخ‌بهایی با افزودن اینکه ممکن است تیپ و اخلاق برخی جوانان مورد پسند نباشد؛ بر سعه‌صدر در این رابطه و پذیرای جوان بودن تاکید و بیان کرد: بنده خود از بچگی علاقه به مسجد داشتم و در وقت اذان از خانه به سمت مسجد جامع با دم‌پایی می‌دویدم که به نماز مرحوم آیت‌الله صالحی برسم.
وی ادامه داد: در سال ۹۵ پیشنهاد شد تا در مسجد امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه امام جماعت باشم و دیروز در خداحافظی با اهالی مسجد صحنه‌های عاطفی عجیبی رقم خورد اما ما سرباز و مسجد سنگر و هدف هم نماز است.

تلفیق تجربه و جوانی در مسجدی با دو امام جماعت

آیت‌الله شیخ‌بهایی یادآور شد: اولویت اول بنده نماز و سخنان کوتاهی است که بین‌الصلاتین خواهیم شد و پس از آن حمایت از کار جوانان اعم از هیئت، بسیج، کانون، مرکز نیکوکاری و... حتی کار با کودک و نوجوان و به روز کردن برنامه‌ها است.
وی ادامه داد: ایجاد رابطه صمیمی و عاطفی با مردم از دیگر اولویت‌ها است زیرا ما خدمتگزار مردم هستیم و کارها باید به گونه‌ای باشد که خدمت به مردم محقق شود.

تلفیق تجربه و جوانی در مسجدی با دو امام جماعت

امام جماعت مسجد خاتم‌الانبیاء کرمان در ادامه‌ی اعلام اولویت‌های خود بر توجه به مسئله کمک به لبنان به عنوان تکلیفی که امام خامنه‌ای رسماً به گردن همه گذاشتند؛ لزوم تبلیغ و پرنشاط کردن محیط در این رابطه و... تاکید و تصریح کرد: هر کس به هر شکل و با هر امکاناتی که می‌تواند به میدان کمک به مظلومان بیاید.
گفتنی است؛ در کنار آیت‌الله شیخ‌بهایی، حجت‌الاسلام حامد کازرونی، امام جماعت جوان نیز که از ۱۱ ماه قبل در این مسجد حضور داشته، ایفای نقش متفاوت‌تری می‌کند.

سخنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این معارفه را از اینجا بخوانید.

کد خبر 1786722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha