دانشجویان روس با فیلم‌های رضا میرکریمی آشنا شدند

با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در فدراسیون روسیه، نشست دانشجویی «آشنایی با سینمای ایران با تمرکز بر آثار رضا میرکریمی» در دانشگاه دولتی سنت‌پترزبورگ برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، نشست دانشجویی با عنوان «آشنایی با سینمای ایران با تمرکز بر آثار رضا میرکریمی» با حضور جمعی از دانشجویان و اساتید در دانشکده شرق‌شناسی دانشگاه دولتی سنت‌پترزبورگ برگزار شد.

در این نشست، تاریخ سینمای ایران، رویکردهای نوین آن در دوران پس از انقلاب اسلامی، بازتاب هویت فرهنگی در آثار سینمایی و خلاقیت‌های سینماگران ایرانی بررسی شد.

سخنران این رویداد، ناتالیا کازوروا متخصص سینما، انسان‌شناس، پژوهشگر سینما و مدیر جشنواره «روزهای سینمای قوم‌نگاری» بود.

وی ابتدا به تاریخ تحول سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی با محوریت رویکردهای اخلاقی و انسانی و بازتاب اندیشه‌های هویت‌محور فرهنگی در آثار سینماگران ایرانی پرداخت و نفوذ بین‌المللی و موفقیت آثار سینمای ایران را  در ارائه تصویری متفاوت در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنر، اجتماعی و سیاسی دانست.

ناتالیا کازوروا در ادامه، با ارائه توضیحاتی درباره فیلم‌شناسی و سبک آثار رضا میرکریمی، این آثار را دارای ساختاری قوی و تأثیرگذار عنوان کرد.

همچنین، بخش‌های کوتاهی از فیلم «یک حبه قند» پخش شد و دانشجویان درباره عناصر موجود در آن، دیالوگ‌ها و مضامین پنهان در آنها، شیوه پرداخت یک اثر اجتماعی در قالب تصویر یک خانواده پرجمعیت ایرانی را مورد بحث قرار داده و سؤالات خود را با اساتید مطرح کردند.

کد خبر 1786861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha