گذری بر زندگی مهدی آذر یزدی پدر ادبیات کودک و نوجوان در «نگین»

برنامه «نگین» چهارشنبه دوم آبان، مروری بر زندگی و آثار زنده یاد «مهدی آذریزدی» پدر ادبیات کودکان و نوجوانان ایران دارد.

به گزارش  خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان،  برنامه «نگین» از شنبه تا چهارشنبه به تهیه کنندگی عبدالله علایی، اجرای فاطمه آل‌ عباس و حسن همایی و به قلم دکتر محسن شاهرضایی ساعت ۱۴:۵۵  از رادیو ایران پخش می‌شود، این برنامه به معرفی آثار نخبگان، برجستگان و دانشمندان ایرانی می‌پردازد.

«عبدالله علایی»، تهیه کننده  رادیویی درباره موضوع این هفته برنامه نگین گفت:  چهارشنبه دوم آبان، مروری بر زندگی و آثار زنده یاد «مهدی آذریزدی» خواهیم داشت؛ بزرگترین لذت زندگی «مهدی آذر یزدی» نوشتن کتاب و خواندن آن بود. آنقدر عاشق بود که در سن هشتاد سالگی نیز کتاب می‌خواند. وی فرزندی نداشت اما برای فرزندان ایران زمین مانند یک پدر قصه‌ها گفت.

علایی افزود: «آذر یزدی» همه چیزش کتاب بود و توانست در سال ۱۳۳۵ با نوشتن «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» به طور رسمی کار نویسندگی خود را آغاز کند. «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» مجموعه‌ای از قصه‌های بازنویسی شده از متون ادبی قدیم فارسی چون کلیله و دمنه، مرزبان نامه، سند بادنامه، سیاست نامه، گلستان، مثنوی و آثار عطار نیشابوری است. جلد اول «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» برگرفته از قصه‌های «انوار سهیلی» می‌باشد. این مجموعه تا به امروز به زبان‌های اسپانیایی، ارمنی، چینی و روسی ترجمه شده است و دوره هشت جلدی این کتاب تا به حال بیش از ۶۴ بار تجدید چاپ شده است.

 

کد خبر 1786980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha