ایرانیان از دیرباز بر پوشش و آراستگی توجه ویژه داشتند

محمودی فر با اشاره به اینکه ایرانیان از دیرباز ملتی متمدن و با فرهنگ بودند، گفت: این ملت همواره توجه ویژه به پوشش، آراستگی و سلامت خود داشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حسین محمودی فر، در آیین افتتاحیه نمایشگاه مد و لباس با اشاره به تمدن ایرانی و اسلامی ملت ایران، گفت: در این سال‌ها انجمن مد و لباس در استان مرکزی زحمات زیادی را کشیده و برنامه‌های زیادی با حضور اقشار مختلف برگزار کرده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه ایران دارای تمدن بیش از ۱۰ هزار سال است، افزود: در سایه این تمدن بسیاری از دستاوردها و آثار هنری و فرهنگی به دست آمده است که نشان از هویت اسلامی و ایرانی ما دارد.

وی ادامه داد: ملت ایران دارای تمدن، فرهنگ و هنر اصیل است که باید قدر این فرهنگ و هنر را بدانیم و آن را به نسل آینده انتقال دهیم.

این مقام مسئول  با اشاره به اینکه با بررسی های گذشته و تاریخ و تمدن ایرانی و اسلامی مشخص شده که ملت ایران از گذشته به بحث پوشش اهمیت فراوان می داده اند، اظهار داشت: در آثار بجا مانده از گذشتگان مشخص شده که ایران تنها ملتی بوده که اگر از پوششی استفاده کرده در این پوشش نسبت به انتقال عقاید و آداب و رسومش و حتی سلامت توجه داشته است.

محمودی فر اظهار داشت: ایرانیان از گذشته بر استقاده از الیاف طبیعی همچون  پنبه و ابریشم تاکید داشته اند که در عین زیبایی همه مردم به آن پوشش دسترسی داشتند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: امروز پس از سال ها تحقیق و پژوهش کشورهای غربی و اروپایی به این نتیجه رسیده اند که استفاده از الیاف مصنوعی برای آنان مضر است و آن را ممنوع کرده و به سمت و سوی الباف طبیعی رفته اند.

وی اضافه کرد: با نگاهی به تاریخ و تمدن ایرانی و اسلامی متوجه می شویم که ایرانیان از گذشته به پوشش اهمیت می دادند بر اساس آنچه که اندیشمندان و تمدن گرایان ایران نوشتند، ایران را منبع اصلی ترویج حجاب در جهان معرفی کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: ملت ایران ملتی متمدن با فرهنگ و آداب و رسوم عقاید خاصی بوده که به دلیل رشد فرهنگی که داشته تنها ملتی بود که نسبت به عقاید، پوشش و آداب و رسوم توجه داشته است.

محمودی فر ادامه داد: در همه دوره‌ها این عقاید مورد توجه قرار گرفته بعد از اسلام هم با توجه به رسوم و آیین هایی و مذاهب اعتقاداتی که در مردم ایران وجود داشته باعث شد به صنایع پوشاک نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

وی به زیبایی پوشش ایرانی اسلامی و سلامت این پوشش اشاره کرد و ادامه داد: امروز شاهد این هستیم کشورهای پیشرفته دنیا استفاده از الیاف مصنوعی را کنار گذاشته و با بهره گیری از تمدن ایرانی به دنبال تهیه لباس های فاخر و سلامت محور هستند.

این مقام مسئول به تهاجم فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت: امروز شاهد توجه ویژه به پوشش ایرانی و اسلامی هستیم و این توجه بانوان به ویژه نسل جوان و نوجوان به پوشش اسلامی خنثی کننده توطئه های دشمنان است.

کد خبر 1786992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha