تشکر عارف از رهبر انقلاب/ارسال لایحه سازمان مهاجرت به مجلس

اعضای کابینه چهاردهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۲ آبان) هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سؤالات‌ آنها پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور در بخشی از جلسه امروز هیات دولت با قدردانی از همکاری و هماهنگی همه دستگاه های دولتی و وزارتخانه ها و به ویژه مقام معظم رهبری برای مشکل گشایی و حل مسائل در تدوین بودجه و تقدیم به مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همکاری همه وزرا و دولت برای تدوین بودجه در یک زمان فشرده، نشانگر وفاق و همدلی مدنظر پزشکیان بود و امیدواریم با هماهنگی میان دولت و مجلس بودجه پیشنهادی به تصویب برسد.

همچنین فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت، محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت، ‌ رضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، علیرضا زاکانی شهردار تهران،  سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامرضا نوری‌قزلجه وزیر جهاد کشاورزی،  اسکندر مومنی وزیر کشور، ‌حسین سیمایی صراف وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری، ‌ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات،  حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور و احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران حضور یافته و به سوالات آنها پاسخ دادند.

جزایر سه‌گانه همیشه متعلق ایران بوده و هست

فاطمه مهاجرانی امروز ۲ آبان در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت قیمت بنزین گفت: همانطور که بارها تاکید شده مردم در مورد افزایش قیمت بنزین غافلگیر نخواهند شد.
سخنگوی دولت افزود: در صورت جمع بندی درخصوص افزایش بنزین، موضوع با مردم مطرح می‌شود و بدون آمادگی مردم هیچگونه افزایش قیمت بنزین نخواهیم داشت.
در خصوص جزایر سه گانه ایران نیز تاکید کرد: جزایر سه گانه همیشه متعلق به ایران بوده و هست و هیچکس حق ندارد به پاره تن ما چپ نگاه کند.
سخنگوی دولت درباره قیمت طلا و سکه نیز گفت: دولت در کنترل بازار سکه و طلا دچار مشکل جدی نیست و بخشی از افزایش قیمت سکه طلا و دلار ناشی از نوسانات جهانی است.

هر هفته بازدید استانی خواهیم داشت

سید رضا صالحی امیری نیز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در استان آذربایجان شرقی گفت: ۳۵۰ غرفه از ۳۱ استان و ۸ غرفه از ۸ کشور همسایه در این نمایشگاه حضور داشتند.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: هر هفته بازدید استانی خواهیم داشت در این سفرها وضعیت صنایع دستی گردشگری و میراث فرهنگی استان‌ها را دنبال می‌کنیم.
وی در خصوص تغییرات مدیریتی در وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیز گفت: به طور طبیعی هر دستگاهی تغییراتی خواهد داشت و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم.

وقوع اولین ها در دولت چهاردهم

اسکندر مؤمنی امروز (چهارشنبه ۲ آبان) در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد ساماندهی وضعیت اتباع گفت: در قانون برنامه هفتم آمده است که سازمان ملی مهاجرت تشکیل شود؛ بر این اساس وزارت کشور با همکاری شورای عالی امنیت ملی لایحه تشکیل این سازمان را آماده کرد که تقدیم دولت شد.

وی افزود: در موعد مقرر این لایحه تقدیم مجلس خواهد شد تا سازمان ملی مهاجرت به صورت یکپارچه با اختیارات جامع کار خود را آغاز کند.

وزیر کشور ادامه داد: البته ما منتظر آن لایحه نیستیم با همین قوانین و مقررات موجود کارمان را درخصوص اتباع بیگانه آغاز کرده‌ایم، ما بارها اعلام کرده‌ایم مهاجر ستیز نیستیم اما بیش از این امکان پذیرش اتباع را نداریم.

رفع فیلترینگ با جدیت دنبال می شود

ستار هاشمی نیز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: وضعیت اینترنت در قالب گزارشی به شورای سران ارائه شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود دولت ا جدیت موضوع رفع فیلترینگ را دنبال می‌کند و باید به سمتی برویم که گشایش‌هایی در این زمینه اتفاق بیفتد.

پرونده دانشجویان اخراجی را بررسی کردیم

حسین سیمایی صراف نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به پرونده دانشجویان اخراجی گفت: پرونده دانشجویان اخراجی را یک به یک مشاهده کرده‌ایم و اگر تخلف آموزشی یا غیر سیاسی داشته باشند روند اعلام رای مربوط به خود را پی خواهند کرد.
وزیر علوم تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: پرونده دانشجویان اخراجی اگر مربوط به حوادث ۱۴۰۲ بود نظرات خود را به دانشگاه‌ها ابلاغ کرده‌ایم و اگر دانشجویان اعتراضی دارند می‌توانند به دفتر بازرسی شکایات وزارت علوم اعلام کنند.
در خصوص اعتراضات مربوط به افزایش شهریه رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این موضوع در حوزه کاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است اما اعتراضات مربوط به دانشگاه آزاد را از باب وظیفه عمومی به دانشگاه آزاد منتقل کردم.

پاسخ کوبنده ایران به هر گونه تعرضی

محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز در حاشیه امروز جلسه هیات دولت گفت: قابلیت‌های دفاعی و امنیتی کشور همیشه در ترازی بوده که همواره با هوشیاری در مقابل هرگونه تهدیدات ایستاده‌ایم و دشمن کوچکترین تعرضی علیه تاسیسات ما داشته باشد پاسخ کوبنده‌ای به آن خواهیم داد.

برگزاری کمیسیون مشترک ایران و کشورهای آفریقایی پس از ۱۶ سال وقفه

غلامرضا نوری قزلجه نیز در جمع خبرنگاران و در واکنش به انتشار خبری مبنی بر حذف ارز ترجیحی گوشت قرمز گفت: انتشار اخباری درباره حذف ارز ترجیحی گوشت قرمز را تکذیب می‌کنم این شایعات برای ایجاد التهاب در بازار است و مشکلی در تامین گوشت قرمز و تامین ارز آن وجود ندارد.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به برگزاری کمیسیون مشترک ایران و کشورهای آفریقایی پس از ۱۶ سال وقفه گفت: دستاوردهای خوبی داشته و حدود ۱۱ مورد قرارداد و تفاهمنامه در این زمینه امضا شده که بخشی از آنها را بخش خصوصی و بازرگانان انجام داده‌اند بخشی را هم دولت انجام داده است و در مجموع اقدام‌های خوبی صورت گرفته است.

مستندات تاریخی مالکیت ایران بر جزایر سه گانه

حجت الاسلام مجید انصاری در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس بررسی‌های معاونت حقوقی رئیس جمهور حضور پذیرفته شدگان ارشد و دکترای سال ۱۴۰۳ در آزمون امسال بلامانع است.
معاون حقوقی رئیس جمهور افزود: تاریخ اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی سال ۱۴۰۴ است بنابراین دانشجویانی که سال ۱۴۰۳ شرکت کرده بودند مجوز شرکت را دارند و من از نظر ما برداشته شد.

وی همچنین در خصوص ادعاها بر سر مالکیت جزایر سه گانه تاکید کرد: بر اساس اسناد تاریخی و حقوق بین‌الملل ادعای مطرح شده کاملاً غلط است و در معاونت حقوقی گروهی را مامور کرده‌ایم تا مستندات تاریخی را آماده کنند.

حضور فعال ورزشکاران در پویش «ایران همدل»

احمد دنیا مالی وزیر ورزش و جوانان نیز در جمع خبرنگاران گفت: ورزشکاران و قهرمانان کشورمان برای ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین و غزه در پویش ایران همدل حضور فعالی دارند.
 

کد خبر 1787020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha