توبیخ یک معلم در یونان به دلیل حمایت از فلسطین

معلم یک مدرسه ابتدایی در یونان به دلیل آماده کردن بنری در حمایت از آزادی فلسطین تهدید شد که به کمیته انضباطی فراخوانده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، یک مدرسه ابتدایی در یونان، معلمی را تهدید کرد که به خاطر آماده کردن بنری در حمایت از فلسطین به کمیته انضباطی تحویل می دهد.

رسانه‌های یونانی امروز چهارشنبه (دوم آبان ماه)  گزارش دادند: یک معلم دبستان به همراه دانش‌آموزانش بنری حاوی پیام حمایت از فلسطین به مناسبت روز جهانی صلح که مصادف با روز ۲۱ سپتامبر است، آماده کرده بود.

برافراشتن بنر در مدرسه باعث ناراحتی مسئولان مدرسه ابتدایی در پایتخت آتن شد و آنها از معلم خواستند این بنر را بردارد.

مدیریت مدرسه به وزارت آموزش و پرورش این مسئله را اطلاع داد و معلم برای ارائه «دفاعی کتبی» در این مورد احضار و تهدید شد که ممکن است به کمیته انضباطی نیز معرفی شود.

اتحادیه معلمان یونان نیز با انتشار بیانیه‌ای از مسئولان و سرعت عمل آنها در پاسخگویی به این مشکل انتقاد کردند و گفتند: سایر مشکلات در آموزش و پرورش به این سرعت حل نمی‌شود، در حالی که این مسئله سریع با واکنش رو به رو شده است.

این اتحادیه اعلام کرد که نباید برای معلم تنبیه انضباطی اعمال شود، زیرا معلمان وظیفه اطلاع رسانی واقعیت‌های جنگ و صلح دانش آموزان را بر عهده دارند.

با حمایت آمریکا، اسرائیل از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ جنگ نسل کشی را علیه غزه به راه انداخته است که این حمله بیش از ۱۴۳ هزار شهید و زخمی برجای گذاشته است.

کد خبر 1787035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha