۸۲۰ شهید از آغاز عملیات رژیم صهیونیستی در شمال غزه

یک منبع پزشکی در غزه از شهادت ۸۲۰ فلسطینی در عملیات نظامی مستمر اسرائیل در جبالیا و شمال نوار غزه به مدت ۲۰ روز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، یک منبع پزشکی در غزه به الجزیره گفت: از ۲۰ روز پیش تاکنون ۸۲۰ فلسطینی در عملیات نظامی مستمر اسرائیل در جبالیا و شمال نوار غزه به شهادت رسیدند.

منابع آگاه به الجزیره اعلام کردند: نیروهای اشغالگر ده‌ها هزار نفر از ساکنان اردوگاه بیت لاهیا و جبالیا را محاصره کرده‌اند؛ همچنین به بیمارستان کمال عدوان در حالی تیراندازی کردند که داخل آن کودکان بیمار هستند.

از سوی دیگر،« حسام ابو صفیه» مدیر بیمارستان کمال عدوان نیز گفت: نیروهای اسرائیلی همچنان در مجاورت این بیمارستان هستند و از رسیدن کمک های لازم جلوگیری می کنند، همچنین از تخلیه بیماران خودداری می کنند.

 وی افزود: بیش از ۱۵ بیمار نیاز به عمل جراحی دارند، به دلیل دستگیری تعدادی از جراحان و تمام شدن تجهیزات پزشکی،  تیم های پزشکی هیچ توانی برای انجام این کار ندارند.

 ابوصفیه گفت: اشغالگران به بخش مراقبت های ویژه شفاخانه خسارات زیادی وارد کرده‌اند.

محمود بصل، سخنگوی دفاع مدنی غزه نیز گفت: اشغالگران در مجاورت بیمارستان کمال عدوان علیه مردم بی‌گناه مرتکب کشتار شدند و مناطقی را که آوارگان و ساکنان آن را در خود جای داده اند، محاصره می کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی از پنجم اکتبر قبل از اعلام آغاز حمله، به بهانه جلوگیری از بازیابی قدرت جنبش مقاومت اسلامی در منطقه، عملیات بمباران بی‌سابقه‌ای را در اردوگاه شهر جبالیا و مناطق وسیعی در شمال نوار غزه انجام دادند.

کد خبر 1787162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha