هر وجب از خاک ایران خط قرمز ماست/طرح دوکشوری درباره فلسطین، با هیچ منطقی سازگار نیست

امام جمعه قم با اشاره به موضوع مطرح شده در خصوص جزایر سه گانه ایران گفت: تسلیم هیچ توطئه‌ای برای از دست دادن یک وجب از خاک ایران نخواهیم شد و دوران حکومت پادشاهان که سرزمین‌های ما را از دست می‌دادند گذشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، آیت الله اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم گفت: ستارگان درخشانی که تقدیم اسلام شد هر کدام جای سخن دارند و شهید صفی الدین فرمانده ای شجاع و حکیم و بصیر بود و تقدیر الهی این است که این شهدا تقدیم شوند.

وی با اشاره به موضوع مطرح شده در خصوص جزایر سه گانه ایران گفت: ما تجربه جنگ هشت ساله را داریم و بسیاری از قدرت‌ها از صدام حمایت کردند و ملت ایران دست تنها در برابر جهانی از کفر و شرک و ستم ایستادند و آنان را شکست دادند و امروز نیز بدانند جامعه و جوانان ما بیدار است.

آیت الله اعرافی افزود: تسلیم هیچ توطئه ای برای از دست دادن یک وجب از خاک ایران نخواهیم شد و دوران حکومت پادشاهان که سرزمین‌های ما را از دست می‌دادند گذشته است.

امام جمعه قم گفت: خط قرمز ملت ایران اسلامی وجب به وجب خاک کشور است و اگر کسی قرار است از اسناد سخن بگوید ایران حرف اول را باید بزند.

وی با اشاره به مسائل منطقه گفت: گاهی سوال می‌شود، مسئله فلسطین آنقدر ارزش دارد که این همه مجاهدت شود که پاسخ آن است که مقوله فلسطین موضوع انسانی است و هیچ انسانی غصب آن را نمی‌پسندد و از سویی دیگر مسئله فلسطین حمایت از مظلوم است و پشت سر این داستان خطر نقشه شیطانی و قصه نیل تا فرات و سیطره دشمنان بر عالم اسلام است.

امام جمعه قم اتصریح کرد: همگان باید در برابر موضوع فلسطین دغدغه داشته باشند و ملت ایران نیز همانند گذشته بر سر پیمان خود خواهد بود و بر سر این موضوع معامله نخواهد کرد.

امام جمعه قم گفت: گفته می‌شود آیا زمان آن نیست که فلسطین به دو کشور تقسیم شود که این حرف درست نیست و معتقدیم به فرموده رهبر معظم انقلاب باید انتخاباتی برگزار شود و هر حکومتی از دل آن بیرون آمد بر فلسطین باید حاکم شود در غیر این صورت کارزار سخت، قضاوت خواهد کرد و طرح دو کشوری موضوع باطل و با هیچ منطقی سازگار نیست و امت اسلام معتقد به یک فلسطین و جهاد در راه خدا برای آزادی فلسطین است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه این سوال نیز مطرح است که آیا محور مقاومت امروز تضعیف شده؟، افزود: امروز رهبران مقاومت به شهادت رسیدند و هزاران نفر بر اثر جنایات رژیم اشغالگر قدس جان خود را از دست دادند اما با همه این اوصاف صحنه مبارزه شفاف‌تر شده است و امروز اسرائیل در درون خود ناامن است و این تغییر معادله است و امروز اسرائیل در موضع انفعال و جایگاه بی آبرویی است و به جای تدبیر آینده در تلاش برای حفظ خود است.

آیت الله اعرافی گفت: حزب الله ضامن استقلال و عظمت لبنان است و امروز ملت ایران در کنار حزب الله و حماس خواهد بود و از آنان پشتیبانی خواهد کرد و حمایت‌های مالی مردمی که از سوی مردم برای تقویت محور مقاومت انجام می‌شود شگفتی ساز است و فروافتادن پرچم یک فرمانده به معنای فروافتادن پرچم مقاومت نیست و دشمنان بدانند که اگر رهبران مقاومت به زمین افتادند و به شهادت رسیدند اما پرچم‌های مقاومت محکم‌تر برافراشته می‌شود و در نهایت شکست را به دشمنان تحمیل خواهند کرد.

امام جمعه قم در ادامه گفت: امروز جبهه جدید قدرت اقتصادی در بریکس شکل گرفته و حضور ایران در این اجلاس نشان از تحول جدید خواهد بود و ملت‌ها بیدار خواهند شد و جریان جدیدی در دنیا شکل خواهد گرفت.

وی در ادامه با تقدیر از خدمات استاندار سابق افزود: ارتقا و اصلاح فرهنگی باید در رأس برنامه‌های استانداری در دوره جدید باشد و حل آسیب‌های اجتماعی، موضوعات راه، فرودگاه، بهداشت و درمان، موضوع آب و محیط زیست و ارتقا معماری و شهرسازی با اصول درست و توجه به مسکن جوانان و ازدواج و ارتقا زیر ساخت‌های بین المللی و محوریت مسائل آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها و مهار فساد باید مورد توجه باشد.

کد خبر 1787195

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha