به فرمایش رهبرعزیزتحولات خاورمیانه درراه اسلامی شدن منطقه،ازمقدرات الهی است

یک عضو عضو کمیسیون امنیت ملی در تحلیل مسائل مصر و تونس گفت:مقام معظم رهبری در خطبه‌‌های سال گذشته تأکید کردند که مقدر الهی است که خاورمیانه جدید به عنوان خاورمیانه اسلامی باشد

محمد کرمی‌راد، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات داخلی مصر به خبرنگار شبستان گفت: آنچه که مسلم است این است که نقش مصر در تنظیم معادلات مربوط به حفظ رژیم صهیونیستی به گونه‌ای رقم خورده است که طی سالیان گذشته این کشور به عنوان پاشنه آشیل منطقه به حساب می‌آمد.

وی اظهار کرد: نقش ژئوپولتیکی مصر برای بقای رژیم صهیونیستی طی سالیان گذشته با توجه به پیشینه و سابقه موضوع و مذاکرات مربوط به کمپ دیوید، شرم  الشیخ و صلح زیتون برای همگان روشن است.

کرمی‌راد تصریح کرد: طبیعتا این نقش کلیدی مصر در منطقه برای رژیم صهیونیستی و خیانت رییس‌جمهور این کشور در طول 30 سال گذشته نسبت به مردم مصر باعث شد که مردم این کشور دیگر تحمل خود را از دست بدهند و حاضر نباشند که عزت و کرامت انسانی و مسلمانی آنها با عملکرد حاکمان‌اش زیر سؤال برود.

وی ادامه داد: طبیعی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی با دستپاچگی اقداماتی را برای سرکوب قیام مردم مصر انجام دهند و در این زمینه حتی تناقض‌گویی‌هایی را بین مسئولان آمریکایی در مورد قیام مردم مصر شاهد باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: چون نه رژیم صهیونیستی و نه آمریکا و نه حتی حاکمان مصر هیچ طراحی‌ای را برای مقابله با چنین مسئله‌ای نداشته‌اند، بدیهی است که در این زمینه سراسیمه رفتار کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر نگرانی و دغدغه بزرگ آنها این است که اگر مصر از دست رود تمام معادلات منطقه و حیات سیاسی رژیم صهیونیستی به خطر می‌افتد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته تهران پیرامون موج بیداری در کشورهای خاورمیانه یادآور شد: مقام معظم رهبری در خطبه‌های خود پرده از یک سری واقعیت‌های موجود جهان اسلام و کشورهای منطقه برداشتند و حقایق چه در بحث قیام مردم تونس و چه در بحث قیام مردم مصر را مطرح کردند.

نماینده کرمانشاه در خانه ملت اذعان کرد: اگر توجه کنیم متوجه می‌شویم که در تونس مردم حتی حق اجازه اقامه نماز فرادا و حجاب در ادارات را نداشتند و مجبور بودند نماز خود را در منزل اقامه کنند، همین عوامل و جو اختناقی دولت حاکم باعث شد که مردم نتوانند این فشارها و محرومیت‌ها را تحمل کنند.

وی ادامه داد: آستانه تحمل در مردم تونس دیگر تمام شد و انفجاری در آنها ایجاد شد که با حرکت جوانان و مردم اقدامات انقلابی شکل گرفت و حاصل آن این بود که دیکتاتور این کشور یعنی بن علی مجبور به کناره‌گیری شود و سرنوشت مردم این کشور به دست خودشان بیافتد.

کرمی‌راد تأکید کرد: موج تحولات در مصر با توجه به نقش ژئوپولتیکی و وزن این کشور برای کشورهای آمریکا و رژیم صهیونیستی کاملا متفاوت است و قاعدتا آنها با تحولات داخلی مصر همانند سایر کشورها برخورد نمی‌کنند.

وی ادامه داد: قطعا عربستان سعودی نیز نقش ژئوپولتیکی برای رژیم صهیونیستی و آمریکا دارد و اگر مردم این کشور نیز قیام کنند معادلات خاورمیانه کاملا دگرگون می‌شود و این موج نگرانی برای آمریکا و رژیم صهیونیستی دوچندان می‌شود.

این نماینده کرمانشاه در خانه ملت با اشاره به خطبه‌های مقام معظم رهبری در تاریخ 8/12/88 یادآور شد: مقام معظم رهبری در خطبه‌‌های سال گذشته تأکید کردند که مقدر الهی است که خاورمیانه جدید به عنوان خاورمیانه اسلامی باشد و آنچه که در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خود مطرح کردند فصل‌الخطاب همه مسایل و سخنانی است که از سوی مهم‌ترین شخصیت سیاسی جهان مطرح شده است.

وی ادامه داد: تحلیل‌ها و اظهارنظرهایی که بعد از خطبه‌های نماز جمعه از سخنان مقام معظم رهبری در سایر کشورها شده است، حاکی از این نوع گفتمان مقام معظم رهبری است.

پایان پیام/

کد خبر 18059

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha