عرفان های نوظهور، مولود دنیای غرب هستند

رئیس دفتر نهاد نمایندگی دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان تصریح کرد: عرفان های نوظهور، مولود دنیای غرب هستند، چرا که نظام های عقلی و فلسفی در کشورهای غربی هرگز نتوانستند فطرت های معنوی انسان ها را سیراب کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علی کریمیان، رئیس دفتر نهاد نمایندگی دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان در گفتگو با خبرنگار شبستان با اشاره به خطر عرفان های نوظهور و کاذب برای نسل جدید در جامعه، اظهار کرد: در واقع مقصد نهایی این جریان های انحرافی رسیدن به شادی و لذائذ مختلف است اما در مقابل، عرفان حقیقی غایت و نهایت خود را دست یابی به مقام قرب الهی تعیین می کند.

 

رئیس دفتر نهاد نمایندگی دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان، تصریح کرد: تقریبا تمام عرفان های نوظهور، عرفان های صادراتی و مولود دنیای غرب هستند، چرا که نظام های عقلی، فلسفی و دینی در کشورهای غربی هرگز نتوانستند فطرت های معنوی انسان ها را سیراب کنند.

 

وی تاکید کرد: مکتب مادی لیبرالیسم یکی از اصلی ترین بسترهای مهم ایجاد و گسترش انواع عرفان های شیطانی در جهان است به عبارتی باید گفت پایه و اساس فکری اینگونه جریان ها را تبلیغ آزادی بی حد و مرز انسان و سر تسلیم فرود نیاوردن بر هیچ ارزش مطلقی تشکیل می دهد.

 

2هزار و 500 فرقه انحرافی در جهان فعالیت می کنند

این نویسنده و محقق برجسته کشوری ابراز داشت: در حقیقت نظام لیبرالیستی دنیای غرب با ایجاد بن بست معنوی، فرصت خوبی را برای رشد و نمو جریان های معنویت ستیز به وجود آورده است.

 

حجت الاسلام کریمیان افزود: امروز جریان های کاملاً انحرافی همچون شیطان پرستی رسما اعلام می کنند که ما مولود کمبود های معنوی در دین رایج در دنیای غرب هستیم.


این محقق برجسته حوزوی و دانشگاهی با ارائه آماری اعلام کرد: هم اکنون حدود 2 هزار و 500 فرقه انحرافی در نقاط مختلف جهان فعالیت می کنند.

 

حمایت محافل صهیونیستی و مراکز جاسوسی از رواج فرقه های انحرافی در ایران

وی خاطرنشان کرد: یکی از فرقه های اصلی این عرفان ها در کشور ما همان شیطان پرستی است که امروز به شدت از سوی محافل صهیونیستی و مراکز جاسوسی حمایت و تقویت می شوند.

 

رئیس دفتر نهاد نمایندگی دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان تاکید کرد: امروز مراکز تبلیغی همچون صدا و سیما و سازمان های تبلیغی و ارشادی باید ضمن تحقیق و بررسی بیشتری نسبت به عرفان های کاذب آنها را به صورت صحیح و با شیوه های نوین به مخاطبین و نسل جوان معرفی کنند.

 

این نویسنده و محقق برتر کشوری خاطرنشان کرد: با کمی صحبت و گفتگو با افراد اغفال شده در این جریان ها در می یابیم که تلقی این افراد از اسلام به شدت غلط و نادرست است.

 

تدوین یک استراتژی مشخص برای مقابله با عرفان های نوظهور مهم ترین راه جلوگیری از رشد قارچی اینگونه جریان هاست

 وی گفت: بیش از 90 درصد افرادی که جذب فرقه های مختلف انحرافی در کشور می شوند یا مطالعه درستی در رابطه با دین نداشته اند.

 

حجت الاسلام کریمیان از جمله راه های مقابله با جریان های خطرناک انحرافی در کشور را تشکیل جلسات نقد و بازشناسی عرفان های نوظهور، طراحی مهندسی اخلاقی و تربیتی در سطوح مختلف، معرفی الگوهای خوب و روشن کردن ابعاد عرفان ناب اسلامی عنوان کرد.

 

وی در پایان اظهار کرد: اصلی ترین و پر بازده ترین راهکار مقابله و پیشگیری از رشد قارچی جریان های انحرافی در کشور این است که مجموعه نهادهایی همچون حوزه، دانشگاه و صدا و سیما و... با تدوین یک استراتژی مشخص و منسجم در این زمینه کاملا هماهنگ و برنامه ریزی شده عمل کنند.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 184137

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha