نصرالله: جوانان عنصر اول انقلاب آزادگان مصر هستند

دبیرکل حزب الله لبنان حوادث مصر را انقلابی کاملاً حقیقی و بر اساس حرکت جوانان دانست که چهره منطقه را تغییر خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در اختتامیه جشنواره ای که احزاب ملی لبنان در همبستگی با مصر برگزار کردند گفت: انقلاب مردمی مصر همان انقلاب ملی کاملا حقیقی است که همه جریان های مختلف مصر در آن شرکت دارند و چهره منطقه را تغییر خواهد داد.

نصرالله خاطرنشان کرد: جوانان مصری عنصر اول و محرک اصلی این انقلاب به شمار می آید.

نصرالله در سخنان خود از علمای اسلامی و دینی و الازهر و همه گروه های مختلف در جهان اسلام می پرسد که باید درکدام طرف باشند؟ طرف اسرائیل که می خواهد نظام دیکتاتور باقی بمانند و در خدمت منافع آنها باشد؟ یا در کنار مردم مصر که صدها شهید و هزاران مجروح در این راه داده اند؟

دبیرکل حزب الله لبنان کاخ سفید و اسراییل و تعدادی از کشورهای غربی را متهم می کند که آنها می خواهند جهان را قانع بکنند که این انقلاب همان انقلاب گرسنگی، فقر و بیچارگی است.

وی تاکید کرد: این انقلاب برای آزادگان است و مردم ذلت و خفت را نمی پذیرند اما آمریکا می خواهد این کشور وابسته واشنگتن و رژیم صهیونیستی باشد.

بنابرگزارش الاسلام الیوم، نصرالله ادامه داد: واشنگتن می خواهد حکومت مصر را به کسانی منتقل کند که از طرحها و منافع آنها محافظت کند و مهم نیست که چه کسی در حکومت باشد.

وی همچنین به ترس و نگرانی شدید رژیم صهیونیستی از حوادث مصر اشاره کرد و گفت: اسراییل با ناراحتی شدید نسبت به از دست دادن دیگر همپیمان قوی و بزرگ خود در منطقه سخن می گوید.

نصرالله در این سخنان ملت مصر را خطاب قرار داد و افزود: پیروزی شما چهره منطقه ما را به طور کامل تغییر خواهد داد. راهی که شما در پیش گرفته اید، بسیار عظیم و ارزشمند و یکی از نقاط عطف تاریخ امت به شمار می آید

وی تاکید کرد: شما قدم در راه مبارزه برای بازیابی کرامت انسانی و عربی خودتان گذاشته اید که برخی از حکام عرب در طول زمان آن را لگدمال کردند.شما ملت بزرگ مصر می توانید با اراده خود چهره دنیا را تغییر دهید.

پایان پیام/
 

کد خبر 18496

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha