استقلال هر کشوری بر تولید علم استوار است

نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان امروز (19 بهمن) در مراسم جشن ستارگان، استقلال هر کشور را مبتنی بر تولید علم آن کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی، در این مراسم که در دانشگاه کردستان برگزار شد، گفت: پیشرفت های علمی ایران در زمینه های مختلف به گونه ای است که دشمنان نظام اسلامی، قدرت مقابله با این کشور را ندارند.


وی با بیان اینکه دین ما اصولا نخبه پرور در همه زمینه ها به خصوص در زمینه رشد و تعالی اسلام و فرهنگ جامعه بوده افزود: باید در راه کسب علم و دانش تلاش و کوشش داشته باشیم تا به نخبه پروری برسیم.


نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان با بیان اینکه استقلال هر کشوری بر تولید علم استوار استف اظهار داشت: همه پیشرفت ها حتی در امور معنوی، بر پایه علم و دانش استوار است.


وی با بیان اینکه اسلام برای اصل علم ارزش زیادی قائل شده است تصریح کرد: علم ابزاری است که اگر بر پایه اسلام باشد قدرتی را برای اسلام به وجود می آورد که هیچکس نمی تواند ضربه ای به آن وارد کند.


حجت الاسلام حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه علم از دیدگاه قرآن ارزش زیادی دارد افزود: ما هرچه داریم به برکت تمسک به قرآن کریم و حاکمیت اسلام است و مأنوس شدن با قرآن موجب تعالی و هدایت انسان می شود.


وی اذعان کرد: غرب برای جلوگیری از پیشرفت اسلام و رسیدن به اهداف خود برنامه های مختلفی را در دستور کار دارد که ضعیف کردن قدرت اسلام از مهمترین برنامه غرب برای سلطه بر اسلام و مسلمانان است.


مسئول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهار داشت: امروز جمهوری اسلامی ایران با تقویت بنیه علمی خود و دستیابی به فناوری‌ها و تکنولوژی‌های پیشرفته تمامی جهان را به شگفتی وا داشته و قدرت یک نظام دینی را به تصویر کشیده است.


وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب کردستان را یک استان فرهنگی خواند خاطرنشان کرد: این فرهنگی بودن استان باید به گونه ای باشد که اگر کسی وارد استان شد فرهنگی بودن آن را حس کند و این مهم جز با تلاش و همت مسئولان نهاد ها و ارگان ها میسر نمی شود.


پایان پیام/
 

کد خبر 18594

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha