ساخت2هزارواحدمسکونی برای زلزله‌زدگان/ضرورت ایجادزیرساخت اقتصاد مقاومتی

سردار خراسانی از شرکت دو میلیون نفر در اردوهای هجرت و جهادی بهار و تابستان سال جاری خبر داد و گفت: کلیه شرکت کنندگان در اردوهای بسیج سازندگی هرساله بیمه می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سردار مجید خراسانی، رییس سازمان بسیج سازندگی در نشست خبری مطبوعاتی سازمان بسیج سازندگی که با حضور اصحاب رسانه ها و خبرگزاری ها انجام شد گفت: پس از گذشت یک دهه از تشکیل بسیج سازندگی به دستور مقام معظم رهبری، این سازمان با انجام مشورت های دقیق و کارهای مطالعاتی، همواره درصدد ایجاد و گسترش طرح های نو و ابتکاری متناسب با ذائقه دختران و پسران جوان کشورمان بوده است.

وی ادامه داد: تمام فعالیتهای سازمان بسیج سازندگی بدون تلاش جوانان و متخصصین متعهد به میهن اسلامی امکان پذیر نبود و قسمت عظیمی از سختی های کار، متوجه این عزیزان بود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به سختی کار و ایجاد هماهنگی در یک وزارتخانه افزود: در شش ماه نخست امسال، هشت قشر سازمان بسیج، چهارده دستگاه دولتی و سی وسه استانداری سراسر کشور، هماهنگی مثال زدنی و عملیاتی را با سازمان بسیج سازندگی در اجرای پروژه های مختلف داشتند.

سردار خراسانی با بیان عزیمت 420 گروه جهادی در تعطیلات نوروز سال 1391 به دورترین مناطق محروم کشور اظهار کرد: بیست و پنج هزار جهادگر که عمدتا نیز دانشجو بودند، از بیستم اسفند تا بیست و پنجم فروردین، در نقاط محروم کشور حضوری چشمگیر داشته و به مردم خدمت رسانی می کردند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی یادآور شد: حدود یکصد هزار نفر دانشجوی جهادگر در قالب یک هزار و 827 گروه جهادی با محوریت بسیج دانشجویی در تابستان امسال به مناطق محروم عزیمت کردند.

وی در ادامه با اشاره به راهبرد فرهنگی سازندگی بسیج سازندگی اضافه کرد: در سه ماه تابستان نیز، شاهد حضور نزدیک به دو میلیون نفر از جوانان در بیست هزار نقطه کشور بودیم که از این طریق توانستند ضمن ارائه خدمت، اوقات فراغت خود را غنی سازی کنند.

رئیس بسیج سازندگی ضمن بیان فعالیت جهادگران در 9 عرصه ملی و بیش از 200 نوع فعالیت عنوان کرد: در شش ماه نخست امسال 65 درصد از جهادگران را پسران تشکیل داده و 35 درصد مابقی را نیز دختران شامل می شوند.

سرار خراسانی در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان شرکت 300 هزار دانش آموز در طرح های بهسازی، مرمت و بازسازی مدارس تا نیمه سال گفت: دانش آموزان در این مدت ده هزار و 400 مدرسه را بهسازی، رنگ آمیزی و مرمت کردند و در این راه، بیش از 10 هزار نفر از فرهنگیان بسیجی متخصص نیز آنها را یاری کردند.

وی با اشاره به همکاری مشترک سازمان بسیج سازندگی، بسیج دانش آموزی، معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس سراسر کشور برای بهسازی و رنگ آمیزی مدارس، اظهار کرد: فعالیتهای بسیج سازندگی در زمینه احداث، مرمت، زیباسازی، بهسازی و رنگ آمیزی مدارس علاوه بر اینکه حداقل دو سوم هزینه های این برنامه ها را در آموزش و پرورش را کاهش داده، فرهنگ نگهداری را نیز در میان دانش آموزان توسعه داده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد: دختران دانش آموز در کارهایی همچون طراحی و تولید مانتو، پرده و انجام طرحهای گرافیکی و اموری از این قبیل فعالیت می کنند و پسران نیز در بحث بازسازی مدارس و مرمت لوله کشی، گچکاری، برق کشی و مباحثی از این نوع به ارائه خدمات می پردازند.

سردار خراسانی ضمن بیان برپایی 3 هزار اردوی جهادی در سال گذشته ابراز کرد: در تابستان امسال، 4 هزار اردوی جهادی ، شامل یک هزار و 827 گروه دانشجویی و دو هزار و 150 گروه بسیج مساجد و محلات، دانش آموزی و طلاب، اردوهای جهادی ده تا پانزده روزه برگزار کردند.

وی با بیان توسعه حرکت های جهادی در مساجد و محلات کشور افزود: مساجد و محلات، مینیاتور کشور هستند و تمام تخصص ها از قبیل پزشک، طلبه، دانشجو، معلم و دیگر متخصصین را در دل خود دارد و به همین دلیل، در سال جاری، بر استفاده جدی از این ظرفیت بزرگ تاکید شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در خصوص برپایی اردوهای یک روزه حلقه های صالحین در نقاط محروم و کم برخوردار با همکاری بسیج مساجد و محلات، در شش ماه نخست امسال نیز یادآور شد: در تابستان امسال، 460 هزار نفر در قالب شانزده هزار و 100 گروه در اردوهای یک روزه سازندگی و خدمت رسانی طرح صالحین شرکت کردند و امید است این تعدا در پایان سال به یک میلیون نفر نیز برسد.

سردار خراسانی با اشاره به خدمات دهی مفید و کم هزینه جهادگران در اردوهای یک روزه سازندگی و خدمت رسانی تاکید کرد: با توجه به استقبال بی نظیر اقشار مختلف به ویژه جوانان از اردوهای یک روزه حلقه های صالحین، سازمان بسیج سازندگی در صدد توسعه بیشتر این طرح است.

وی با بیان شرکت یازده هزار و 800 پزشک و پیراپزشک در نقاط محروم کشور و ویزیت رایگان و اهدای دارو به مردم محروم اظهار کرد: با همکاری بسیج جامعه پزشکی، سه هزار و 269 تیم پزشکی متخصص و عمومی در شش ماه نخست امسال، جهت ارائه خدمات پیشگیرانه عازم مناطق محروم شدند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان تشکیل دو هزار و 374 کلاس تقویتی در روستاهای دورافتاده گفت: برگزاری کلاسهای تقویتی در خصوص رفتارهای مخاطره آمیز در مساجد و مدارس روستاها توسط 160 هزار جهادگر، از دیگر اقدامات سازمان بسیج سازندگی در شش ماه نخست امسال بوده است.

سردار خراسانی در ادامه با اشاره به اهمیت عملیاتی کردن بحث اقتصاد مقاومتی در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بیان کرد: علاوه بر مطالعات سالهای گذشته، در شش ماه نخست امسال، کارهای مطالعاتی و پژوهشی فراوانی در خصوص بحث کارآفرینی، اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی در سازمان بسیج سازندگی با همکاری اقشار و متخصصین و کارآفرینان برتر انجام شد.

وی افزود: از جمله این فعالیتها، برگزاری نشستی 600 نفره متشکل از نخبگان کشور و صاحبان تولید موفق و تولید غیر موفق، کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی بود که نتایجی کاملا مثبت و راهبردی را در پی داشت.

رئیس سازمان بسیج سازندگی یادآور شد: از 300 فعالیت مطرح شده در هم اندیشی اقتصاد مقاومتی ، دوازده فعالیت که در کشور دارای ظرفیتهای بالقوه و بالفعلی هستند ، جهت سرمایه گذاری های بیشتر انتخاب شد و تا پایان سال، دستورالعملهای کاربردی و عملیاتی آن، به مراکز بسیج سازندگی استانها ابلاغ می شود.

سردار خراسانی در خصوص فعالیتهای برگزیده توسط هم اندیشی اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ابراز کرد: توسعه صنایع کوچک تبدیلی، توسعه کشت زعفران، توسعه واحدهای کوچک دام، توسعه تربیت و پرورش شترمرغ و بوقلمون، توسعه و پرورش ماهی، توسعه و پرورش مرغ سنتی، توسعه تولید قارچ، توسعه تولید عسل، توسعه گلخانه های سراسر کشور، توسعه صنایع دستی کشور و توسعه ماکیان به ویژه اردک و غاز در سراسر کشور، فعالیتهای برگزیده بسیج سازندگی جهت عملیاتی کردن بحث اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: جهت مدیریت بر برنامه های اقتصاد مقاومتی، تشکیل یک قرارگاه جهاداقتصادی در سازمان بسیج و استانها پیش بینی شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با بیان سیاست عدم تصدی گری بسیج در اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: حمایت از توسعه عرصه های پرتیراژ، کم هزینه و مردمی از اقدامات سازمان بسیج در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

سردار خراسانی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره فرهنگی سازندگی هجرت و جهادی در سال گذشته تصریح کرد: با توجه به دوسالانه بودن برگزاری این جشنواره، در نیمه دوم سال جاری مقدمات برگزاری دومین جشنواره فرهنگی- سازندگی کشور در حوزه های داستان، شعر، عکس، مستند، خاطره و ... در سازمان بسیج سازندگی فراهم خواهد شد.

وی در پایان آمادگی برای برگزاری اردوهای جهادی ایام نوروز و همچنین برگزاری اردوهای جهادی طلاب در ماه محروم و صفر را از برنامه های آتی سازمان بسیج سازندگی عنوان کرد و اعلام کرد: هم اندیشی نقش جهادگران در حوادث غیر مترقبه کشور با هدف بهره برداری از تجربه و توان و ظرفیت نخبگان جهادی نیز از برنامه هایی است که در پائیز امسال برگزار می شود.
پایان پیام/

کد خبر 188770

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha