برگزاری هفدهمین دوره مسابقات اذان و ابتهال، تواشیح ومدیحه سرایی دراراک

مرحله استانی هفدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح و مدیحه سرایی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی همزمان با روز عید سعید قربان در آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) اراک برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالله حسینخانی، مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک، گفت: هدف از برگزاری این مسابقات تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی، ایجاد انس بیشتر با قرآن کریم، آشنایی با فضایل اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.


وی با بیان اینکه هفدهمین دوره مسابقات استانی اذان، ابتهال، تواشیح و مدیحه سرایی در رشته اذان ویژه برادران و در 2 مقطع سنی شکوفه ها (زیر 16 سال) و بزرگسالان (بالای 16 سال) برگزار شد، ادامه داد: در بقیه رشته ها خواهران و برادران علاقمند بدون محدودیت سنی حضور داشتند.

 

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: پس از برگزاری هفدهمین دوره این مسابقات، در رشته هم خوانی و مدیحه سرایی در بخش برادران گروه فدک رتبه اول، گروه یاسین عنوان دوم و گروه عشاق المهدی مقام سوم و در بخش خواهران گروه ریحانة النبی رتبه برتر را کسب کردند.

 

حجت الاسلام حسینخانی اظهار کرد: مهدی امیری، محمد شریفی و ابوذر کرمی نفرات برتر در بخش برادران و لیلا فراهانی و محدثه مومنی نیز در بخش خواهران و در رشته ابتهال به ترتیب عناوین برتررا از آن خود کردند.

 

وی با اشاره به اینکه هفدهمین دوره این مسابقات در بخش اذان ویژه برادران و در 2 رده سنی بزرگسالان (افراد بالای 16 سال) و شکوفه ها( افراد زیر 16 سال) برگزار شد، اضافه کرد: مجید جدیدی، حمیدرضا محمودی و محسن احمدلو عناوین اول تا سوم بخش بزرگسالان و میلاد محمدی، محمد رحیمی و سید عرفان بشیری نیز موفق به کسب رتبه های اول تا سوم بخش شکوفه ها شدند.

 

مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه نفرات برتر هر رشته به مسابقات مرحله کشوری اعزام می شوند، تصریح کرد: جوایز برگزیدگان هفدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح و مدیحه سرایی مرحله استانی، 19 آبان ماه جاری همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه مسابقات قرآن کریم مرحله استانی اهدا می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 188925

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha