آغاز دور دوم سلسله نشست های الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

سلسله نشست های الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با عناوینی همچون انسان در حکمت شیعی و جایگاه دلایل اخلاقی در الگوی توسعه اسلامی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دومین سلسله از نشست های "الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت" با حضور اساتید علوم انسانی از آبان سال جاری در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار می شود. 
بنابراین گزارش، دکتر انشاء الله رحمتی روز سه شنبه 16 آبان با موضوع «انسان در حکمت شیعی»، دکتر علی اکبر ولایتی روز سه شنبه 30 آبان با موضوع «تأملی در برخی از مؤلفه های تاریخی و تمدنی ایران و اسلام در توسعه و پیشرفت»، دکتر رضا داوری اردکانی سه شنبه، 14 آذرماه 91 با موضوع «نسبت میان علم و عمل» سخنرانی می کنند.

همچنین، محسن جوادی سه شنبه، 28 آذرماه با موضوع «جایگاه دلایل اخلاقی در الگوی توسعه اسلامی»، حسین کچوییان روز یکشنبه، 10 دی ماه درباره «الگوی مسلط توسعه جایگاه تمدنی انقلاب اسلامی در نسبت با این الگو»، محمدجواد صافیان سه شنبه، 26 دی ماه 91 با موضوع «آیا توسعه بدون تجدد امکان پذیر است؟» به سخنرانی می پردازند.

علاوه بر این، «مفهوم علم در تمدن اسلامی و نقش آن در پیشرفت ها و توقف ها» توسط حجت الاسلام دکتر رسول جعفریان یکشنبه، 8 بهمن ماه 91، «مبانی فکری- تاریخی توسعه» با سخنرانی دکتر عباس منوچهری در روز سه شبه 24 بهمن ماه و «از قریه تا مدینه» سه شنبه، 8 اسفند 91 توسط دکتر صادق آیینه وند مورد بررسی قرار می گیرند.

این گزارش می افزاید: میزگردی در روز سه شنبه 22 اسفندماه با حضور محمد رجبی، حسن سبحانی، حکمت الله ملاصالحی و غلامعلی خوشرو با موضوع «مسئله پیشرفت و تمدن اسلامی و مسأله پیشرفت و تمدن غربی» برگزار می شود.

شایان ذکر است، همه نشست ها از ساعت 15 به مدت یک ساعت به همراه پرسش و پاسخ آزاد در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران واقع در خیابان کارگر شمالی تقاطع جلال آل احمد برگزار می شود. 

پایان پیام/

کد خبر 188938

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha