طرح سلامت دهان و دندان در مهدهای کودک یزد اجرا می شود

طرح سلامت دهان و دندان (وارنیش فلوراید) در 98 مهد کودک شهرستان یزد اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، دوره آموزشی توجیهی طرح سلامت دهان و دندان (وارنیش فلوراید) با حضور تمام مدیران مهدهای کودک شهرستان یزد در مرکز آموزش پیروزی بهزیستی این شهرستان برگزار شد.
 

کارشناس بهداشت دهان و دندان دانشگاه علوم پزشکی استان در این دوره آموزشی بر سلامت دهان و دندان کودکان تاکید کرد و گفت: وارنیش فلوراید ماده ای زرد رنگ نیمه مایع (ژل) و چسبنده می باشد که حاوی غلظت بالایی از فلوراید است و این ماده توسط دندان پزشک در مراکز بهداشتی درمانی به منظور پیشگیری از پوسیدگی دندانهای کودکان 3 تا 6 سال استفاده می شود.


وی با بیان اینکه وارنیش فلوراید بعد از مسواک زدن، مهمترین روش برای پیشگیری از پوسیدگی دندان می باشد تصریح کرد: استفاده از این روش تا 40 در صد از پوسیدگی جلوگیری می کند.


در حاشیه این دوره آموزشی رئیس اداره بهزیستی شهرستان یزد هم با تاکید بر فوائد وارنیش فلوراید برای حفظ و نگهداری از دندان های شیری و تاثیر آن بر دندان های دائمی، گفت: با توجه به اهمیت دندانهای شیری و تاثیر آن بر روی دندان های دائمی، حفظ و نگهداری این دندانها از اهداف مهم در برنامه های ارتقاء سلامت دهان و دندان کودکان به شمار می آید.


به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان یزد، دکتر ابهت افزود: زود از دست دادن دندان های شیری دارای عوارض زیادی است که از دست دادن فضا برای رویش دندانهای دائمی و نیاز به درمانهای پرهزینه ارتودنسی در بزرگسالی، آسیب به جوانه دندان دائمی، ایجاد مشکل در غذا خوردن و زیبایی کودک و به طبع آن مشکلات روحی روانی از جمله آن می باشد به همین علت بهزیستی تمام تلاش خود را برای تحت پوشش قرار دادن کلیه کودکان مهدهای کودک در این طرح انجام خواهد داد.


لازم به یادآوری است؛ این طرح هر سال با همکاری بهزیستی و مرکز بهداشت شهرستان یزد در دو مرحله (آبان ماه و اردیبهشت ماه) اجرا می شود و هر مرحله به مدت یک ماه به طول می انجامد و امسال چهار هزار کودک 98 مهد کودک شهرستان یزد تحت پوشش این طرح قرار دارند.

 

پایان پیام/

کد خبر 189618

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha