سازمان امر به معروف و نهی از منکر در کشور تشکیل می شود

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی ازخلأ های قانونی در پیشگیری از جرم امر به معروف و نهی از منکر است، از تشکیل سازمان امر به معروف و نهی از منکر خبرداد.

جواد آرین منش ماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان طرح تاسیس سازمان امر به معروف و نهی از منکر، به خبرنگار شبستان گفت: سازمان امر به معروف و نهی از منکر به منظور اجرای اصل هشتم قانون اساسی با پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و با رویکرد آموزش و گسترش این فریضه اسلامی در نهاد های دولتی، غیر دولتی و مردمی تشکیل می شود.

 

وی با اشاره به اینکه رئیس این سازمان برای مدت سه سال توسط مقام معظم رهبری تعیین خواهد شد، افزود: تشکیل این سازمان به تصویب کمیسیون مجلس رسید و در حال حاضر در کمیسیون فرهنگی بررسی می شود که بعد از بررسی بودجه در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، گفت: در این سازمان نمایندگان وزای دولت و نماینده یکی از معاونان رئیس جمهور، نماینده حوزه علمیه قم، سه نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، نماینده شورای عالی فرهنگی و مساجد برای پیشبرد اهداف در زمینه امر به معرف و نهی از منکر فعالیت خواهند کرد.

 

وی یکی از خلأ های قانونی در پیشگیری از جرم را امربه معروف و نهی از منکر دانست و اظهار داشت:اهداف تشکیل سازمان امر به معروف و نهی از منکر ترویج فرهنگ اسلامی و احکام دینی، ایجاد عفت عمومی، اهمیت امنیت در جامعه، حقوق شهروندی، رعایت بهداشت عمومی جلوگیری از مفاسد مالی و اقتصادی و حفظ یبت المال در جامعه است.


آرین منش، اضافه کرد: لایحه ای هم تحت عنوان پیشگیری از وقوع جرم در جامعه در کمیسیون قضایی مجلس در حال بررسی است تا مجموعه عواملی که می توانند در پیشگیری موثر باشند، شناسایی و در اختیار نهاد ها قرار گیرد.

 

وی لایحه پیشگیری از وقوع جرم را یک مجموعه فعالیت فرهنگی در اجتماع عنوان کرد و افزود: کار فرهنگی نیازمند عزم ملی مدارس، دانشگاه ها و سایر مراکز در جامعه است، با اجرای این طرح هر نقشی که به نهاد ها تعلق می گیرد باید به نحو احسن انجام دهند.

 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی، گفت: پیشگیری از جرم نیازمند به نظارت های اجتماعی است، که مسئله امر به معروف و نهی از منکر در راس نظارت های دیگر قرار دارد.

  

پایان پیام/
 

کد خبر 19055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha