حسینیان:دشمنان ناامید باشند بین مجلس و دولت اختلافی نیست

سیاسی: حجت‌الاسلام حسینیان در مورد مباحث پیش‌آمده در مورد کارگروه حل اختلاف دولت و مجلس گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی تابع نظر مقام معظم رهبری هستند.

 

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان، رییس فراکسیون انقلاب اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه 2 آذر مجلس شورای اسلامی با اشاره به مباحث مطرح شده چند روز گذشته در مورد کارگروه حل اختلاف دولت و مجلس در تذکری آیین‌نامه‌ای گفت :بر اساس اصل 110 قانون اساسی یکی از وظایف رهبری حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه است و در این موضوع شکی نیست که اختلاف برداشتی از قانون اساسی وجود دارد.

 

وی با اشاره به اختلافات بین دولت و مجلس گفت: از جمله این اختلافات می‌توان به قانون برنامه و بودجه و لوایح دولت اشاره کرد.

 

حجت‌الاسلام حسینیان اظهار کرد: در همین راستا رئیس‌جمهور نامه‌ای را به رهبری انقلاب نوشت و خواستار رفع اختلاف و ارایه نظر نهایی ایشان در مورد این اختلافات شد تا وظیفه مجلس و دولت را مشخص کند.

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بر طبق اصل ولایت که نسبت به قوای سه‌گانه ولایت شرعی دارند و همچنین بر طبق اصل 110 قانون اساسی  بررسی این موضوع را به شورای نگهبان واگذار کردند و شورای نگهبان نیز هیئتی را برای بررسی این موضوع تشکیل داد و نظر نهایی را برای مقام معظم رهبری فرستاد تا ایشان طبق آنچه مصلحت می‌بینند نظرشان را به قوای مجریه و مقننه ابلاغ کنند.

 

این عضو ارشد فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به صحبت‌های روز گذشته در جلسه علنی مجلس گفت: این صحبت‌ها شبهه‌ای ایجاد کرد که برخی نمایندگان درصدد فضاسازی، زمینه‌سازی و در مقام فشار قرار گرفتند.

 

وی ادامه داد: لازم است از طرف مجلس اعلام کنند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی تابع نظر مقام معظم رهبری هستند و منتظر هستند نظر ایشان را در مورد قوه مجریه و رابطه‌اش با قوه مقننه اعلام کنند و از آن اطاعت کنند.

 

حجت‌الاسلام حسینیان از نمایندگانی که موافق با نظرش هستند صلواتی بفرستند تا دشمن ناامید شود و خیال نکند بین قوا اختلاف است و مجلس برای اختلاف با دولت زمینه‌سازی می‌کند.

 

علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی را به عهده داشت خطاب به حسینیان گفت: نکاتی که روز گذشته مطرح شد در راستای سخنان شما بود و بحث این بود که اگر قرار است برنامه‌ای برای تنظیم قوا صورت گیرد این موضوع از شئونات مقام معظم رهبری است.

 

وی ادامه داد: کارگروه مشترک نمایندگان دولت و مجلس نظرات خود را ارایه کرده‌اند و سپس آن را به صورت مکتوب ارایه دادند اما مشکل از آنجا شروع شد که سخنگوی شورای نگهبان نظر خود را به عنوان نظر مشترک کارگروه مطرح کرد.

 

رییس مجلس یادآور شد: شورای نگهبان و آیت‌الله جنتی می‌توانند نظر خود را به مقام معظم رهبری ارایه دهند و ایشان در این امر به دلیل داشتن شأن و منزلت در مورد تنظیم قوا که واجب‌الاطاعه است و هیچ تردیدی در آن نیست، ارایه دهند.

 

وی یادآور شد: حادثه روز گذشته در این راستا بود که سخنگوی شورای نگهبان نظرش را به عنوان نظر مجلس تلقی کرده‌اند در حالی که مجلس یک منطق دارد و اگر رهبر معظم انقلاب هر نظری ارایه کند برای مجلس مورد اطاعت است.

 

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 1911

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha