فرار مبارک، اثبات تاثیر انقلاب ایران در انقلاب مصر است

نماینده ولی فقیه در گیلان اعلام کرد: فرارمبارک، تاثیر انقلاب ایران را در انقلاب مردمی مصر اثبات می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های نماز جمعه رشت، با اشاره به حرکت 17 روزه میلیون ها مصری برای سرنگونی حکومت حسنی مبارک، اظهار کرد: رسانه های غرب اخبار ضد و نقیضی در مورد فرار مبارک اعلام می کنند.

 

امام جمعه رشت با بیان اینکه غرب اجازه فرار به حسنی مبارک نمی دهد، تصریح کرد: فرار مبارک، اثبات تاثیر انقلاب ایران در انقلاب مصر است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش گسترده غرب برای منحرف کردن افکار عمومی جهان از تاثیر انقلاب ایران در جهان اسلام، گفت: تحقق پیش بینی امام خمینی(ره) در مورد فرار حسنی مبارک، غرب را به وحشت انداخته است.

 

خطیب نماز جمعه رشت به خطر افتادن منافع رژیم صهیونیستی را از دیگر دلایل غرب برای نگه داشتن مبارک در قدرت خواند و خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی با کمک حسنی مبارک فشار بسیاری بر مقاومت فلسطین اعمال کرده و با فروپاشی حکومت مبارک رژیم اشغالگر قدس آسیب جدی می بیند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان، ایجاد فرصت برای پیدا کردن گزینه دیگری برای رئیس جمهوری مصر را از دیگر دلایل مخالفت غرب برای فرار مبارک عنوان و اظهار کرد: ملت مصر اجازه قدرت گرفتن دیکتاتور دیگری را در مصر نمی دهد.

 

آیت الله قربانی تاکید کرد: روزگار عملگی زمامداران کشور های اسلامی سپری شده و اسلام در حال جهان گیر شدن و اتحاد دنیای اسلام نزدیک است.

 

امام جمعه رشت در خطبه نخست نماز جمعه، با اشاره به آیاتی از سوره قصص اظهار کرد: برخی پیشوایان مردم خود رابه جهنم سوق می دهند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: بن علی حجاب و اذان را در تونس ممنوع کرد و محمدرضا پهلوی زمینه های فساد را در ایران ترویج کرد.

 

خطیب نماز جمعه رشت با بیان اینکه قرآن خواست مردم را نخستین و اصلی ترین اصل برای تغییر حکومت ها معرفی می کند، اظهار کرد: اگر مردم راضی به حکومت ظالمان باشند، سنت الهی تغییر حکومت ظلم، شامل حال آنان نمی شود.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان، حسنی مبارک را فرعون معاصر نامید و گفت: 80 درصد مردن مصر مسلمان و دین باور هستند، اما در حکومت حسنی مبارک به دین خواهی مردم توجه نمی شد.

 

آیت الله قربانی اضافه کرد: حسنی مبارک زمینه بی دین شدن مردم مصر را فراهم کرد.

 

وی ترویج فساد و بی بند وبند باری و حمایت زورگویان را از ویژگی های حکومت های دیکتاتوری برشمرد و گفت: قرآن آینده همه دیکتاتورها را نابودی بیان می کند.

 

امام جمعه رشت، حکومت های دموکراسی را نقطه مقابل حکومت های دیکتاتوری دانست و گفت: در حکومت های دموکراسی با خواست مردم در صورت فساد آمیز بودن طرحی، برنامه های اجرایی جامعه تصویب و اجرایی می شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیات قران کریم، با بیان اینکه بسیار از مردم منافع و مضار خود را تشخیص نمی دهند، اذعان کرد: در صورت عدم بهره گیری حکومت های دموکراسی از تعالیم الهی، تدوین برنامه ها با اشتباه و خطا مواجه خواهد شد.

 

خطیب نماز جمعه رشت اعلام کرد: حکومت های طرفدار دموکراسی بی بند و بار، ایران اسلامی را به دلیل پیروی از دستورات الهی محکوم می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان، دموکراسی الهی را کاملترین نوع حکومت خواند و خاطر نشان کرد: در دموکراسی الهی یا مردم سالاری دینی، دستورات و برنامه های جامعه از دین گرفته می شود.

 

آیت الله قربانی اعلام کرد: در ایرن اسلامی قانون در شورای نگهبان با معیار اسلام سنجیده و تصویب می شود.

 

وی امر به معروف و نهی از منکر را از مهمترین ویژگی های حکومت دموکراسی الهی دانست و گفت: امر به معروف به صحنه کشاندن مردم برای اداره جامعه به صورت اسلامی و الهی است.

 

امام جمعه رشت با گرامیداشت فرا رسیدن هفته وحدت، یکی از برنامه های اصلی دشمنان را ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی اعلام کرد و گفت: مسلمانان باید از هر فرصتی برای اتحاد و همدلی استفاده کنند.

 

خطیب نماز جمعه رشت با اشاره به سفر معاون وزیر کشاورزی به گیلان، اظهار کرد: مسئولان کشاورزی استان برای اعطای وام به باغداران چای، در به زراعی باغات چای و افزایش تولید این محصول در گیلان برنامه داشته باشند.

 

پایان پیام/

کد خبر 19419

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha