فرانسه: حذف بیش از 60 هزار فرصت شغلی ظرف یکسال

مؤسسه ملی آمار فرانسه موسوم به «اینسی» گزارش داد که بحران مالی در اروپا تنها طی یکسال منجر به حذف 63 هزار و 800 فرصت شغلی در فرانسه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مؤسسه ملی آمار فرانسه موسوم به «اینسی» با هشدار اینکه رشد بیکاری در کشور مانع از برآورد دقیق میزان بحران و خسارات ناشی از آن می شود برآورد کرد که حل بحران حاکم بر بازار کار در فرانسه کنترل نشدنی است.
در این باره موسسه « اینسی» اعلام کرد که برای نخستین بار در تاریخ فرانسه ظرف تنها یکسال 63 هزار و 800 فرصت شغلی در این کشور حذف شده است.
موسسه «اینسی» امروز با انتشار این خبر هشدار داد: در سومین فصل متوالی مشاغل غیر وابسته به کشاورزی در این کشور با حذف 3 دهم درصدی روبرو بوده و در همین بخش برابر با 50 هزار و 400 نفر بیکار شدند آماری که نسبت به فصل گذشته دو برابر افزایش یافته است.
«اینسی» ادامه داد: تلاش دولت فرانسه برای کنترل بیکاری در فصل سوم کاملا بی نتیجه بوده و با سقوط -6.6 دهم درصد در بهبود بازار کار همراه بوده است.
در این باره باید خاطر نشان کرد که افزایش حقوق در سومین فصل سال در فرانسه فقط یک دهم درصد رشد داشته است که در کنار آن 17 هزار و 600 کارمند اخراج شده اند.
پایان پیام/

کد خبر 194649

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha