ایران جزء 10 کشور بلا خیز دنیا است

مدیر کل مدیریت بحران استانداری استان مرکزی گفت: کشور ایران جزء 10 کشور بلا خیز در دنیا محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حسین نظیفی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری استان مرکزی، (24 آبان) در دوره تخصصی آموزشی نقش زنان در مدیریت بحران طرح خانواده متعادل که در سالن پیامبر اعظم(ص) حوزه معاونت عمرانی استانداری مرکزی گفت: نود درصد ایران بر روی کمربند زلزله قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه قبل از وقوع حادثه، بلایای طبیعی باید مدیریت شود افزود: با شناسایی حوادث و استفاده از امکانات و پتانسیل های موجود می توانیم از آسیب های جانی، مالی و روانی مردم جلوگیری کنیم.

 

نظیفی با بیان اینکه وقوع عوامل طبیعی از کنترل انسان خارج است اضافه کرد: با مقاوم سازی معابر شهری، منازل مسکونی و ساختمان ها درصد زیادی از آسیب ها کاهش می یابد.

 

مدیر کل مدیریت بحران استانداری استان مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه در مدیریت بحران چهار اصل وجود دارد، گفت: اصل پیشگیری و پیش بینی در راستای مطالعات برای مقاوم سازی مناطق زلزله خیز است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: اصل آمادگی و تجهیز نیز در برگزاری مانور در مدارس، جمع آوری اطلاعات، بهره مندی از رسانه های گروهی و برنامه ریزی برای اسکان اضطراری فعالیت دارد.

 

نظیفی با بیان اینکه اصل مقابله نیز در هنگام وقوع زلزله اتفاق می افتد، افزود: اصل بازسازی پس از وقوع حوادث و در راستای مقاوم سازی و تجهیز منازل و اماکن عمومی انجام می شود.

 

مدیر کل مدیریت بحران استانداری استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در دین مبین اسلام به بلایای طبیعی و خطراتی که انسان پیش رو دارد اشاره کرد و گفت: در آیات نورانی کلام وحی نیز از بلایای طبیعی و به ویژه زلزله که سبب تخلیه بارهای سنگین زمین می شود یاد شده است.
 

وی در پایان با اشاره به نقش بانوان به عنوان اصلی ترین محور و رکن اساسی خانواده تسریح کرد: آمادگی بانوان و آموزش های لزم به فرزندان یکی از راه هی مقابله با بحران در جامعه است.

 

گفتنی است این جلسه با حضور گسترده بانوان شاغل در دستگاه های اجرای استان در سالن جلسات پیامبر اعظم استانداری برگزار شد.


پایان پیام/

کد خبر 195086

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha