اسناد شکنجه زندانیان مصری منتشر شد

دولت آمریکا افسران پلیس مصر را در قلب اف بی آی آموزش داده و بر خلاف قوانین بین المللی شکنجه زندانیان را یکی از وظایف اصلی به آنها تفهیم کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، اسناد منتشر شده معتبر سیاسی آمریکا نشان می دهد به دنبال آموزش های شکنجه گری ای که اف بی آی (پلیس فدرال آمریکا) به افسران پلیس مصری داده است،دولت حسنی مبارک و سرویس امنیتی این کشور همواره مطیع فرمان های نظامی آمریکا بود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، سرویس های امنیتی مصر،افسران مخفی پلیس را برای آموزش به ویرجینیا مرکز آموزش اف بی آی اعزام می کرد تا آخرین شیوه های شکنجه را فر بگیرند.
سرویس امنیتی مصر بارها به خاطر اعمال شکنجه های غیرانسانی و مغایر با قوانین بین المللی متهم شده است در حالی که این نوع رفتار با زندانیان از سوی دولت مبارک حمایت می شد.
در همین راستا در آوریل 2009 سفارت آمریکا در قاهره اعلام کرد: پلیس و سرویس های امنیتی مصر مطابق با شکنجه های معتبر در آمریکا به روی زندانیان عمل می کنند.
بنابر این گزارش، وزیر کشور مصر زندانیان سیاسی را مستقیم در اختیار وزارت اطلاعات این کشور قرار می داد و این گروه از زندانیان به سرعت تحت سخت ترین شکنجه های این ارگان قرار می گرفتند.
در همین راستا عده ای از موکلان حقوق بشر برای زندانیان، در اکتبر 2009 مدارکی را دال بر شکنجه غیر قانونی زندانیان در مصر ارائه دادند اما دولت مبارک این اتهام را رد کرد و در پی حمایت های آمریکا این پرونده به مرور زمان خنثی و به دست فراموشی سپرده شد.
 

کد خبر 19655

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha