اصولگرایانی که در فتنه 88 موضع نداشتند، شامل اصولگرایی نمی شوند

معاون اموربین الملل حزب موتلفه اسلامی درباره عدم تبعیت کامل هاشمی رفسنجانی از مقام معظم رهبری گفت:بهتر است که وی تبعیت خود را نسبت به اینکه، علی‌رغم اختلاف نظرها تابع ولایت فقیه است، به طور کامل ثابت کند.

حمیدرضا ترقی، معاون اموربین الملل حزب موتلفه اسلامی در گفت گو با خبرنگار شبستان با اشاره به اینکه منشور اصولگرایی  برای تجمیع اصولگرایان است و ساختار این منشور مبتنی بر نظریات مقام معظم رهبری است و جذب حداکثری و دفع حداقلی اصولگرایان را دربر دارد؛ شاکله منشور جذب عمده اصولگرایان و همه طیف‌ها و گروه‌های اصولگرایی است.

وی با بیان اینکه بند 11 منشور اصولگرایی، عمدتا به کسانی برمی‌گردد که در فتنه 88 یا سکوت داشته‌ و یا موضعی در قبال فتنه نداشتند، گفت: اصولگرایانی که در فتنه 88 موضع نداشتند، شامل اصولگرایی و شاخص‌های اصولگرایی نمی‌شوند.

معاون اموربین الملل حزب موتلفه اسلامی، درباره مواضع دوپلهوی هاشمی رفسنجانی، گفت: از وی گله‌مندیم که مواضع خود را نسبت به اصل فتنه و عوامل و نقش خارجی‌ها در آن، شفاف و روشن نکرد؛ موضع‌گیری دوپهلو، صف وی را از اصولگرایان جدا می‌کند و بهتر است که وی تبعیت خود را نسبت به اینکه، علی‌رغم اختلاف نظرها تابع ولایت فقیه است، به طور کامل ثابت کند.

وی تصریح کرد: تبعیت هاشمی از رهبری در موضوع فتنه ثابت نشده و تا وقتی که وی روی نظر خود باقی است؛ یعنی راه‏حل مقام معظم رهبری را نپذیرفته و و همچنان بر مواضع خود در نمازجمعه 26 تیر 88 باقی است؛ این مسئله ادامه  دارد.

ترقی،اظهار داشت: مفهوم تبعیت این است تا وقتی که رهبری درباره موضوعی نظری نداده‌اند، نظر خود را بدهیم ولی وقتی رهبری درباره موضوعی به عنوان فصل الخطاب نظری دادند، طرح نظر دیگری پس از نظر رهبری، اجتهاد در برابر نص است، بنابراین وقتی نص رهبری درباره موضوعی مشخص است همه باید از آن تبعیت کنند.
 پایان پیام/

کد خبر 19806

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha