بندبازی سیاسی آمریکا نمی تواند خشم سوزان جوانان مصر را خاموش کند

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور امروز مجلس خطاب به آمریکائیان گفت:تصور نکنید با این بندبازی‌های سیاسی می‌توانید در این مرحله از انقلاب مصر آتش خشم سوزان جوانان مصر را خاموش کنید.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور امروز یکشنبه 24 بهمن مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت آغاز ولایت حضرت ولی‌عصر (عج) گفت: امیدوارم ملت شریف ایران و نمایندگان عزیز در ظل عنایت حضرت‌شان حرکت انقلاب اسلامی با شتاب بیشتر در راستای تحقق آرمان‌های مدینه فاضله مهدوی به ظهور موعود بشریت ختم شود.

وی با اشاره به حضور گسترده و چشم‌گیر مردم در راهپیمایی 22 بهمن یادآور شد: این حضور مردم نشانگر عمق تعلق خاطر به انقلاب خویش در شرایط حساس فعلی بود و از این جهت لازم است صمیمانه از اقدام کریمانه ملت فرهیخته ایران سپاسگزاری کرد.

لاریجانی با بیان اینکه پاسخ گام‌های استوار مردم و عزم راسخ آنها در حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی در خدمت صادقانه قوای سه‌گانه نهفته است، تأکید کرد: ملت با وحدت و همدلی همه همت خویش را باید مصروف حل مشکلات کشور و به ویژه معضل بیکاری و ایجاد عدالت کنند و تحت اشراف ولایت امر وصایای امام راحل (ره) و شهدای عظیم‌الشأن محقق کنند.

رییس مجلس با تأکید به همزمانی پیروزی انقلاب مصر با یوم‌الله 22 بهمن یادآور شد: این همزمانی به اعجاز شباهت دارد که ملت ریشه‌دار مصر با پایداری در مبارزه خویش حاکم دست‌نشانده را به زیر کشاندند و این سنت الهی است.

وی با بیان اینکه ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن یکصدا از انقلاب مردم مصر حمایت کردند، گفت: ملت بزرگ ایران که در طی مسیر انقلاب اسلامی همواره مدافع حقوق ملت‌ها و مستضعفین بود در نهضت رهایی‌بخش ملت مصر در کنار آنان قرار داشت و در راهپیمایی 22 بهمن یکصدا از انقلاب مصر حمایت کردند.

لاریجانی ادامه داد: فریادهای ملت ایران در 22 بهمن ندای امام (ره) را در سال 62 زنده کرد که فرمود هیهات که خمینی در برابر تجاوز دیوسیرتان و مشرکان و کافران و حریم قرآن و عترت رسول خدا از امت محمد (ص) و پیروان ابراهیم حنیف ساکت و آرام بماند و نظاره‌گر صحنه‌های ذلت و حقارت مسلمانان باشد؛ من خون و جان ناقابل خویش را برای ادای واجب حق و فریضه دفاع از مسلمانان آماده کرده‌ام.

رییس مجلس با یادآوری فرازهای دیگر از این نطق رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) بیان کرد: ملت سرافراز ایران در 22 بهمن با همین روحیه از برادران مسلمان خود در منطقه و به ویژه مصر حمایت کردند.

وی اظهار کرد: آمریکا در یک سرگشتگی سیاسی مستمرا در انقلاب مردم مصر تلاش کرد که نظام دیکتاتوری مبارک را حفظ کند و انواع و اقسام فریب‌کاری‌های سیاسی را به کار برد اما هوشیاری جوانان مصر که تحسین خداوند نثار آنها باد با اقدامات بجا و سنجیده توطئه‌های آنان را خنثی کردند.

نماینده مردم قم در خانه ملت با اشاره به تأسیس شورای نظامی در مصر برای اداره این کشور یادآور شد: آخرین شگرد آمریکا در این کشور تأسیس شورای نظامی و سلطه آنان در کشور مصر است و با عجله به کشورهای دیگر حکم کردند که این تنظیم جدید مورد حمایت قرار گیرد.

وی بیان کرد: همان کشورهایی که تا چند روز پیش مکررا از تداوم حکومت مبارک حمایت کرده بودند و تأمل نکرده بودند اگر بنا بود با این‌گونه حمایت‌ها انقلاب مصر را عقیم کنند چطور حمایت‌های قبلی آنان مؤثر واقع نشد.

وی با تأکید بر اینکه اصل عصیان جوانان مصر از همین تحقیرها نشأت گرفت، گفت: اصل عصیان جوانان مصر بر اثر همین تحقیرها بود که آمریکاییان طی این 30 سال انجام دادند و عزت ملی این کشور بزرگ و فرهیخته را به دلیل همکاری با رژیم صهیونیستی لگدکوب کردند و در حال حاضر با کمال پررویی می‌گویند شرایط آینده دموکراتیک در مصر باید معاهده ننگین کمپ دیوید را محترم بشمارد.

رییس خانه ملت با ذکر این سؤال که این چه دموکراسی‌ای است که با دستورات آمریکا در تشکیل شورای نظامی غیرقانونی شکل بگیرد، گفت: آمریکایی‌ها هدف از تشکیل این شورا را مشخص کنند و اینکه آیا هدف انقلاب جوانان مصر تنها سرنگونی یک ژنرال و تسلط چند ژنرال دیگر بود.

وی با اشاره به اطلاعیه شماره 4 این شورای نظامی تأکید کرد: متأسفانه در اطلاعیه شماره 4 نظامی آنان همان دولت کذایی را مأمور اداره کشور کردند.

وی با تأکید بر اینکه ارتش مصر از یک بدنه مردمی برخوردار است، گفت: این‌گونه ابلاغیه‌های آمریکا وجهه ارتش را به کلی نزد مردم مصر تخریب کرد و نتیجه آنهم چیزی جز آنچه که در انقلاب ایران از پیوستن نیروهای ارتش به انقلابیون رخ داد، نخواهد بود.

لاریجانی بیان کرد: ارتش مصر سابقه مجاهدت در جنگ با اسراییل را دارند و مجاهدانی چون خالد اسلامبولی را در خود داشته‌اند و آمریکا تصور نکند با این بندبازی سیاسی و حمایت دولت‌های بی‌مقدار می‌تواند در این مرحله از انقلاب مصر با نوعی کلاهبرداری فرصت‌طلبانه آتش خشم سوزان جوانان مصر را خاموش کند.

وی گفت: سنگ‌اندازی‌های آمریکا در جریان انقلاب مصر عمق انقلاب را توده‌ای‌تر و خشم ملت را نسبت به آمریکا و صهیونیسم شدیدتر خواهد کرد.

پایان پیام/

 

کد خبر 19837

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha