کار بزرگ تر ملت مصر استقرار دولت مردمی و مستقل است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با هشدار به آمریکا برای تشکیل دولت دست نشانده در مصر گفت: ملت مصری کار بزرگ تری برای استقرار یک دولت برخاسته از مردم و مستقل در پیش دارند.

فاطمه آلیا، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ارزیابی خود از تشکیل شورا نظامی در مصر به خبرنگار شبستان گفت: آمریکایی ها با رویکرد منافقانه وقتی دیدند ناچار هستند از یکسو سعی می کردند بر مردم بگویند پیام انقلاب تان را شنیدیم و از سوی دیگر پروژه ای داشتند که انقلاب مردم را استحاله کنند و دولت دست نشانده ای در آنجا بگذارند.

وی اظهار کرد: آنها در بخش اول سعی کردند مبارک را به هر قیمتی حفظ کنند. بنابراین به لحاظ عده و عدّه دولت مبارک را تقویت کردند و حتی فرماندهان خودشان را به ارتش مصر فرستادند که مردم مصر را سرکوب کنند و اعتصاب اسلامی مردم مصر را شکست دهند.

آلیا تصریح کرد: آمریکائیان در این بخش موفق نشدند زیرا مردم یک کار بزرگی را انجام دادند.

وی ادامه داد:آمریکائیان در حال حاضر کارهای دیگری را از جمله پیشنهاد تشکیل شورای نظامی و یا به دست گرفتن کار از سوی ارتش را شروع کرده اند و در واقع می خواهند دخالت خودشان را در جاهایی دیگر حفظ کنند.

این نماینده تهران در خانه ملت خاطر نشان کرد: ملت مصر باید توجه داشته باشند با کار بزرگی که انجام داده اند مغرور نشوند. زیرا کار بزرگتری در پیش دارند و آن کار بزرگ تر استقرار دولت برخاسته از مردم و مستقل است که دولت دست نشانده ای نباشد.

وی، گفت: مردم مصر باید این بصیرتی را که بدست آورده اند به کار بگیرند، دشمن شناسی در حال حاضر برای مردم مصر خیلی مهم است. زیرا اگر توطئه های آمریکائیان که با ظاهر مردم فریب است پیش بیاید و دولت دست نشانده سر کار بیاید آن بخش اول کار بزرگ مردم مصر تحت تاثیر قرار می گیرد.

آلیا، بیان کرد: چون انقلاب مردم مصر یک انقلاب اسلامی مردمی بوده است قطعاً باید این ویژگی های و مختصات در دولت آینده به خوبی دیده شود.

وی افزود: اگر اخوان المسلمین هم به عنوان یک تشکیلات مردمی به خودش بیابد و آن خلاء رهبری را پر کند و یک دولتی برخاسته از ملت تشکیل دهد این در تاریخ به عنوان اخوان المسلمین ثبت خواهد شد. اما اگر این حزب نیز به موقع به میدان نیاید و نفوذی های آمریکائی ها و صهیونیستی در بعضی از بخش ها تاثیر بگذارند، جبران این سخت است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، تصریح کرد: هم در دانشگاه الازهرا و هم در اخوان المسلمین اندیشمندانی هستند که بخشی از آنها نیروهای فکری هستند اما قطعاً باید نیروهای اجرایی را پیدا کنند که هم در بخش فکری و هم بخش اجرایی به مطالبات مردم به خوبی رسیدگی کنند.

وی یاد آور شد: مردم مصر کار را تمام کرده اند و 22 بهمن روز پیروزی انقلاب اسلامی مصر شد و الان وظیفه نخبگان با بصیرت است که کار مردم را ادامه دهند و یک دولت مردمی تشکیل دهند.

آلیا با اشاره به پیشنهاد خود در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای نامگذاری یکی از خیابانها و یا میدان های تهران به نام مصر یا قاهره، گفت: ما در حال حاضر خیابان های به نام خالد اسلامبولی یا سلیمانی خاطر داریم ولی در حال حاضر ما باید یک خیابان را به نام تمامی مردم مصر یا به نام قاهره نامگذاری کنیم.

پایان پیام/

کد خبر 20318

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha