برگزاری دوره آموزشی خانواده و تربیت فرزندان در یاسوج

کارشناس امور بانوان دبیرخانه کانون های مساجد کهگیلویه وبویراحمد گفت: دوره آموزشی خانواده و تربیت فرزندان با حضور خانواده اعضای کانون های مساجد استان در یاسوج برگزار می شود.

مهناز تیرزه، کارشناس امور بانوان دبیرخانه کانون های مساجد کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اهمیت و نقش خانواده ها و تأثیر پذیری فرزندان از الگوهای رفتاری والدین به شبستان گفت:دین اسلام یکی از معیارهای ارزش گذاری انسان را علم می‏ داند و می‏ فرماید: «قل هل یستوی الذین یعلمون و الذین لایعلمون، بگو آیا کسانی که می ‏دانند با کسانی که نمی ‏دانند، برابرند؟»


تیرزه افزود: بنابراین اسلام برای مسئله تعلیم و تربیت افراد اهمیت و ارزش فوق العاده ای قائل است.

 

وی بیان داشت:دین اسلام افراد را نسبت به فراگیری تعلیم و تربیت تشویق کرده و برای کسب علم و معرفت از جهت زمان، مکان و نوع علم محدودیتی قائل نشده است.

 

کارشناس امور بانوان دبیرخانه کانون های مساجد کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: هر چند باید توجه داشت که در امر تعلیم، باید بهترین شیوه، برای بیان بهترین موضوعات و مطالب مورد نیاز کودک و نیز برای شکل دهی افکار درست و عواطف و احساسات متعادل و رفتار و اعمال صحیح در او انتخاب شود.

 

وی اظهار داشت: بنابراین آگاه کردن فرزندان به آثار مثبت عمل صالح و بهنجار و پیامدهای منفی دنیوی و آثار غیر قابل جبران اخروی عمل نابهنجار، گرچه لازم و ضروری است، اما نمی‏ تواند به تنهایی فرد را در مقابل انحرافات اجتماعی مصون نگه دارد.

 

تیرزه عنوان کرد: لازم است که به دیگر ابعاد وجودی انسان توجه شود تا این تعلیم و فراگیری، در سازندگی فرد مؤثر باشد و فرد از یک شخصیت بهنجار برخوردار شود.

 

کارشناس امور بانوان دبیرخانه کانون های مساجد کهگیلویه و بویراحمد در ادامه از برگزاری دوره آموزشی خانواده و تربیت فرزندان وی‍ژه خانواده اعضای کانون های مساجد استان خبر داد و گفت: این دوره آموزشی امروز (16آذر) در سالن سینما تک اداره کل فرهنگ و ارشاد استان برگزار می شود.

 

وی یادآور شد: فراخوان برای شرکت علاقمندان در این دوره از چندی پیش اعلام و انتظار می رود بیش از 50 نفر از والدین اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این دوره شرکت کنند.


تیرزه، آشنایی با روش های صحیح رفتار والدین با فرزندان و تاثیرات متقابل این رفتار و همچنین جلوگیری از بروز اختلاف بین والدین و فرزندان را از جمله اهداف برگزاری این دوره آموزشی عنوان کرد.

 

پایان پیام/ 

کد خبر 202107

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha