تحقق 70 درصدی طرح های مصوب کارگروه اشتغال کمیته امداد

مدیر کل کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 70 درصد از طرح های مصوب کارگروه اشتغال کمیته امداد سیستان و بلوچستان تحقق پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، محسن مسعودیان راد، مدیر کل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان در دیدار با فرماندار شهرستان زهک اظهار داشت: بیش از 70% از طرح های مصوب کارگروه اشتغال کمیته امداد حضرت امام(ره)استان تحقق یافته است.
 

وی با اشاره به اجرای چارت جدید سازمانی گفت: رویکرد جدید امداد، توانمندسازی وخود اتکایی مددجویان است و مأموریت امداد آن است که مددجویان را بر اساس ظرفیت توانمندی آنان از وابستگی به خود اتکایی سوق دهد.از دیگر بخش های کاری امداد، بحث حمایتی و معیشتی، بهداشت ودرمان، جهیزیه، مستمری و...با بیش از50 سرفصل کاری، همه وهمه در رویکرد توانمندسازی مددجویان دخیل است.
 

وی با اشاره به توفیق امداد در دریافت لوح تقدیر از دست ریاست محترم جمهور، به عنوان اولین دستگاه موفق از لحاظ بالاترین تحقق اشتغال، افزود: آموزش و فراگیری فنون فنی و حرفه ای رابرای مددجویان در دستور کار قرار داده ایم که دراین زمینه کلینیک تخصصی کار آفرینی راه اندازی شده است. از 6632 طرح تصویب شده در کار گروه اشتغال استان، بیش از 70% تحقق یافته که در این شهرستان نیز از 431 مورد طرح اشتغالزایی مورد تعهد به فرمانداری، به 450 طرح افزایش یافته که تحقق 104 درصدی را نشان می دهد.
 

دبیر ستاد زکات استان ادامه داد:دربحث زکات وصدقات نیز به لطف خدا در سال های اخیر توفیقات قابل توجهی از جمله در این شهرستان حاصل شده است که درسال گذشته این شهرستان رتبه اول را در جمع آوری زکات در سطح استان، با درآمد بیش از 2 میلیارد ریال، به خود اختصاص داده است.
 

وی پس از سخنان خود، به نمایندگی از حضرت آیت ا... سلیمانی، رئیس ستاد زکات استان، حکم قائم مقامی این ستاد در شهرستان زهک را به آقای حبیب پیری، فرماندار زهک، اعطاء کرد
 

مدیر عامل انجمن حمایت از زندانیان نیز در این نشست از کمیته امداد برای حمایت از خانواده های زندانی در بحث اشتغال قدردانی کرد و گفت: این انجمن که بیش از 400 خانوار را تحت پوشش دارد، با حمایت و کمک های مردمی و خیرین محترم فعالیت دارد و بررویکرد توانمندسازی خانواده ها تأکید دارد که در این راستا تعداد قابل توجهی از چرخه حمایت خارج شده اند.
 

  حبیب پیری، فرماندار شهرستان زهک، با اشاره به تقارن آغاز به کار خود، ایام محرم و هفته بسیج، به تفکر و اندیشه والای بسیج که برگرفته از نهضت حسینی دانست، گفت:این نشست صمیمی نشان از تفکر بسیجی است و باید خاطرنشان کرد که اگر حضرت امام(ره)، کمیته امداد و دیگر نهادهای مردمی را ایجاد نمی کردند، آیا انقلاب ما به بن بست نمی رسید؟
 

وی افزود: بهره مندی از پتانسیل های موجود در شهرستان زهک، براساس پنج عامل:راه ها، کشاورزی، اشتغال، آب وخاک با همراهی مردم و مسئولان تولید، رونق اقتصادی و توسعه کشاورزی درشهرستان زهک را در پی خواهد داشت.
 

پایان پیام/

کد خبر 202179

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha