25 نفر از کتابداران کانون های مساجد تا پایان سال بیمه می شوند

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه تا کنون 10 نفر از کتابداران کانون های مساجد استان زنجان بیمه شده اند، گفت: تا پایان سال 25 کتابدار نیز بیمه می شوند.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان مرتضی مقدمی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان صبح امروز (16 آذر) در دیدار با مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان اظهار داشت: بسیاری از کتابداران کانون های مساجد استان بدون دریافت حق الزحمه و بیمه فعالیت می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه استانداردسازی کتابخانه ها در دستور کار دبیرخانه کانون های مساجد استان قرار گرفته است، افزود: در سال جاری با تجهیز کتابخانه های کانون های مساجد کیفیت آنها بالا رفته به طوری که سایر نهادها و ارگان ها از این کتابخانه ها استفاده می کنند.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره به کتابخانه کانون فرهنگی و هنری الهادی، ادامه داد: این کتابخانه همه روزه از ساعت 7 صبح تا 8 شب فعال است.

 

وی با بیان اینکه کتابخانه کانون الهادی در سال جاری تجهیز شده است، یادآور شد: با توجه به نزدیکی این کانون به دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان، کتابخانه کانون از استقبال خوبی از سوی دانشجویان مواجه شده است.

 

مقدمی به اجرای طرح نهضت مطالعه مفید در سطح استان خبر داد و افزود: دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان نیز در این طر غضو شده است.

 

وی خاطر نشان کرد: نصب نرم افزار در کتابخانه های کانون های مساجد استان، توزیع کتاب های آموزشی، عمومی و کودک و نوجوان به مناطق دورافتاده روستایی و ارسال نظام نامه جامع کتابداری به کلیه کتابخانه های کانون های مساجد استان از جمله مهم ترین اقدامات دبیرخانه در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح استان است.

 

مقدمی با اشاره به اینکه 40 باب کتابخانه مخزن دار و 80 باب کتابخانه باز در سطح کانون های مساجد استان زنجان وجود دارد، افزود: ارزش مطالعه و کتابخوانی به قدری است که همواره در طول تاریخ عملکرد حاکمان و سلاطین بر اساس ارزش دادن به کتاب و کتابخوانی سنجیده می شود.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 202213

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha