کشف نیروهای مستعد قرآنی از مزایای برگزاری مسابقات مدهامتان است

داور مرحله استانی هشتمین جشنواره قرآنی مدهامتان در خوزستان، کشف نیروهای مستعد و ایجاد انگیزه بیشتر برای فعالیت در عرصه تلاوت را از اهداف و مزایای مهم برپایی جشنواره مدهامتان دانست.

قاسم مقدمی، داور مرحله استانی هشتمین جشنواره قرآنی مدهامتان در خوزستان، با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: یکی از اهداف و مزایای مهم برپایی جشنواره مدهامتان کشف نیروهای مستعد و ایجاد انگیزه بیشتر برای فعالیت در عرصه تلاوت قرآن است که در این دوره از مسابقات نیروهای بسیار با استعداد و با قابلیت‌های بالا مشاهده شد.

 

وی اضافه کرد: با توجه به قابلیت‌های قرآنی در استان، به گفته بسیاری از اساتید و پیشکسوتان این عرصه، خوزستان می‌تواند قطب تلاوت در جهان اسلام باشد و صداها و استعدادهایی در آن وجود دارند که در کمتر جایی یافت می‌شوند، به‌گونه‌ای که جای جای استان می‌تواند از یک نیروی نخبه، مستعد و افتخارآمیز برخوردار باشد.

 

وی یکی از فعالیت های خوب کانون های فرهنگی هنری مساجد را حضور گسترده جوانان این کانون ها، در جشنواره های فرهنگی، هنری و قرآنی سراسر کشور دانست و افزود: امسال برای نخستین بار مرحله کشوری هشتمین جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون های مساجد کشور در خوزستان برگزار می شود و فرصت و محک خوب و مؤثری برای ارزیابی و رقابت قاریان و حافظان استان با قاریان سراسر کشور و همچنین نشان دادن چهره قرآنی خوزستان است.

 

این قاری بین‌المللی، بر اهمیت هدایت و ممارست‌ افراد مستعد قرآنی تأکید کرد و ادامه داد: ما نباید به قابلیت‌های ذاتی خود اکتفا کنیم، افراد مستعد باید بیش از این وقت بگذارند، در محضر استاد تلاوت کنند و همیشه طالب فراگیری نکات جدید و پیگیری نقاط ضعف خود باشند و راه یافتگان به مرحله کشوری این مسابقات می توانند با بهره گیری از اساتید این حوزه در جشنوار سراسری موفق شوند.

 

وی با بیان اینکه به منظور برگزاری باشکوه و پر رونق مسابقات قرآنی باید دستگاه‌های ذیربط با جدیت و اهتمام امر اطلاع‌رسانی را دنبال کنند، تصریح کرد: در حال حاضر باید به فکر تربیت نیروهای قرآنی جدید در سطح کشور و به ویژه خوزستان باشیم و مساجد بهترین مکان برای کشف این استعدادها و نهادینه کردن فرهنگ قرآن در سطح جامعه است.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 202284

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha