پیگیری آتش سوزی مدرسه پیرانشهر توسط بازرسان مقیم

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از پیگیری آتش سوزی مدرسه ابتدایی پیرانشهر توسط بازرسان مقیم سازمان بازرسی کل کشور خبر داد.

حجت السلام مصطفی پور محمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشوردر حاشیه اجلاس شورای عالی استان ها در پاسخ به خبر نگار شبستان در خصوص حوادث اخیری که برای دانش آموزان رخ داده است، گفت : در مورد حادثه ی راهیان نور جاده ایزه به شهر کرد نیازمند پیشگیری عمومی هستیم و تنها آموزش و پرورش مقصر آن نبود، اما بازرسی کاملی صورت گرفته و به دستگاههای مختلف گزارش شده است.

وی افزود: در رابطه با حوادث اجتماعی و بلایای طبیعی به حد کفایت توجه نداریم و تلفات جاده ای در کشورمان جزو بالاترین نرخ های دنیا محسوب می شود.

وی با تاکید بر مدیریت بحران گفت : باید بیش از این به مدیریت و پیشگیری توجه شود گر چه در ترمیم خسارتها رکوردهای خوبی ثبت شده ولی باید بر روی پیشگیری تمرکز بیشتری داشته باشیم.


تعطیلی شهرها باعث خسارت اقتصادی می شود
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه وارونگی هوا قابل پیش بینی است، گفت : با مشخص بودن سطح ارتفاعات، جمعیت ساکن ، تعداد خودروها، و آلایندگی خانگی و کارگاهی وضعیت وارونگی قابل پیش بینی است و بی برنامگی ها نباید در وسط زمستان شهرها را به تعطیلی بکشاند.

وی خاطر نشان کرد : حتما باید زودتر به فکر بیافتیم تا برای چنین مسائلی از قبل چاره اندیشی کنیم.

حجت الاسلام پور محمدی اظهار کرد : آلودگی هوا باعث ایجاد مشکلات تنفسی و قلبی عروقی شده است و تعطیلی شهرها خسارات زیادی به اقتصاد کشور تحمیل کرده است.
 

پایان پیام/

کد خبر 202298

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha