پخش صدای اذان در شهر، آرامش انسان ها را به دنبال دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در دیدار با امام جمعه و مسئولان شهر ورزنه و بخش بن رود بر پخش صدای اذان از کلیه مساجد شهرها تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز "18 آذر" در دیدار با امام جمعه و مسئولان شهر ورزنه و بخش بن رود بر عمران و آبادانی مساجد تأکید کرد و گفت: اذان مجموعه عقاید شیعه است و شنیدن آن با صدایی دلنشین از مساجد سطح شهر آرامش خاصی به جامعه و انسان ها می دهد.


آیت الله طباطبایی، تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد را امری ضروری دانست و تصریح کرد: عملکرد صحیح این شورا که از امام جماعت، هیأت امنا و تعدادی از معتمدین و جوانان محل تشکیل می شود، می تواند در خصوص رفع مشکلات محله و خانواده ها بسیار موثر باشد.


عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: همانطور که از بدو اسلام تاکنون، مساجد مراکز هدایت جامعه بوده اند از این به بعد نیز بیشترین نقش را در تحولات جوامع ایفا می کنند، لذا تلاش در جهت آبادانی مساجد، آبادانی جامعه را به دنبال خواهد داشت.


وی، حضور در مسجد را مهم ترین اصل در عمران مسجد برشمرد و گفت: مدارسی که در نزدیکی مساجد هستند، بهتر است نماز خود را در مساجد اقامه کنند تا دانش آموزان از فضای معنوی مسجد بهره مند شوند.


وی در خصوص مشکلات مردم شهر و بخش ورزنه و بن رود گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، قطار جمهوری اسلامی ایران روی ریل است و حرکت خود را به سمت جلو ادامه می دهد اما ممکن است در مسیر با مشکلاتی هم مواجه شود.


آیت الله طباطبایی در مورد مشکلات آب آن منطقه اظهار داشت: خشکسالی سال های اخیر، افزایش جمعیت و تغییر شیوه زندگی مردم مشکلات بسیاری در زمینه کمبود آب ایجاد کرده است که این موضوع برای مردمی که در منطقه های کویری زندگی می کنند، سخت تر است.


وی خاطرنشان کرد: مردم سخت کوش و متدین استان به ویژه در روستاها باید با خوش فکری و درایت علاوه بر تغییر در نحوه آبیاری خود در خصوص تغییر کشت خود به محصولاتی که به آب کمتر نیاز دارد نیز بیندیشند.


وی به تغییر مشاغل در طول زمان اشاره و افزود: با تغییر نحوه زندگی بسیاری از مشاغل از رونق می افتد لذا مردم روستا باید با استفاده از فرصت ها به دنبال شغل های جایگزین باشند و خود را در پیروی از روش های سنتی محدود نکنند.


نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: مهاجرت به شهرها بعضاً بر مشکلات مردم روستا می افزاید لذا می توانند بسیاری از فنون و حرفه ها را یاد گرفته و محصولاتی را در روستای خود تولید و برای فروش به شهرهای بزرگ بفرستند که این امر برایشان مقرون به صرفه تر است.


در این دیدار حجت الاسلام صادق زاده، امام جمعه شهر ورزنه به ارائه گزارشی از فعالیت ها پرداخت و از راه اندازی مرکز رسیدگی به امور مساجد شهر و منطقه خبر داد و گفت: با همکاری فرمانداری و بخشداری مکانی برای دفتر امام جمعه در نظر گرفته شد و پرونده های مساجد تکمیل و جلساتی با ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد به منظور هماهنگی امور برگزار شد.


وی به بیان سه مشکل عمده مردم منطقه پرداخت و گفت: دو بانده شدن جاده اژیه به ورزنه و ساخت بیمارستانی در شهر ورزنه که با توجه به جمعیت شهر و مسافت دور آن از اصفهان از ضروریات بوده و جزو مصوبات ریاست جمهوریست که تاکنون مغفول مانده است.


حجت الاسلام صادق زاده در پایان تأکید کرد: شهر ورزنه با توجه به جمعیت زیاد و مسافت دور مستعد تبدیل شدن به شهرستان و تشکیل فرمانداری است که در صورت تحقق این امر بسیاری از مشکلات مردم مرتفع می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 202813

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha